Joakim_fug Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Etter jeg bytta motor i min e34 fra m50b20 til m50b25 har tempmålern slutta å virke, noen som kan tenke seg hva dette skyldes??
Olelink Skrevet November 9, 2010 Skrevet November 9, 2010 Vel, m50b20 har en enpolt tempsensor mens alle m50b25 jeg har vært borti har hatt 2polt tempsensor. Videre så er det brukt annen ohm verdi på den 2polte sensoren. Har selv nettopp holdt på med dette og om man bruker 1polt sensor på m5 instrument (samme system som b25) så vil instrumentet begynne på normaltemp når motor er kald og stige til koking ved det som skulle vært driftstemp. Visa versa så vil ett b20 instrument oppfatte måleresultatet gjennom en 2polt sensor som om at bilen ikke blir varm. Mao, bytt ut b25 tempsensoren med din gamle fra b20´n (Tempsensoren til instrumentet er den bakerste (med utgangspunkt i bilens kjørerettning) av de to følerene i kjølekanalen i fremkant av motoren.)
Joakim_fug Skrevet November 9, 2010 Forfatter Skrevet November 9, 2010 Takk for raske svar Da får jeg forsøke dette etterpå
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå