jacooob Skrevet November 10, 2010 Skrevet November 10, 2010 Hei..Tengte å lage en DIY til oppkobling av oljetempratur på en ombygd m3, der kabelnettet til bilen ikke har denne kabelen orginalt. Har skjøl tengt tanken på å gjør dette på min bil, men har ikke funnet noe på nettet som har konkret info om hvordan dette gjøres. Har tatt noen bilder men pga dette gjikk veldi fort så er de vell ikke nødvendig med mere.. Det du trenger til denne operasjonen er: Stjerneskrujern til å ta ut instrumentet og dekselet under bilen. Loddebolt til lodding av ny pinne i motorkontakt, og en pinne. Skru ut instrumentpanel.Dette må komme fra en m3 for å ha oljetemp. Det er festet med 2 skruer i toppen. Demonter den kvite kontakten på baksida av instrumentet. klipp strips og ta av lokket i framkant. Prøv og få tak i ett likt stikk som passer i kontakten og lodd på en kabel på nr 13 å sett den inn. Deretter er de bare å montere kontakt. Strekk deretter kabelen igjennom torpedovegg, inn i sikringsbox og videre til denne motorkontakten. Finn nr 9 i kontakten og stikk ett skrujern nedi hullet og proppen vil dette ut under. Få tak i ett stikk som passer i kontakten og lodd på kabelen. sett stikket i kontakten og fyll jenn med svart sikaflex på baksida. start opp bilen og vent til den er varm. og du vil sjå att måleren beveger seg seint oppover. FERDIG:D Håper dette har vært til hjelp.. Du kan montere oljetemp på andre motorer bare du har m3 instrumentet. Her ser du att bilen er 90 grader og optimal. men ikke la deg lure..olja bruker tid så ver tolmodig og vent.
Tare Jansen Skrevet April 8, 2014 Skrevet April 8, 2014 Noen som vet om dette funker om en har et eksternt instrument ?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå