Forbiss Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Den kommentaren det blei litt vel teit kanskje? Det eg mente var at han burde bynne i den letteste enden, nemlig vannpumpe, og ikkje gjøre ting så forbanna komplisert før det mest sansynlige er utelukket.
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 det drøyeste av alt er at den faktisk ikke er det. og hele denne diskusjonen blir idiotisk, jeg har sagt meg helt enig i at han skal sjekke vannpumpe, det eneste jeg sa meg uenig i var "ikke stråle, dvs ikke sirk, dvs defekt vannpumpe". jeg var på ingen måte ute etter å krangle med deg, jeg støtter oppunder dine råd, men å si at sirk svikt skyldes defekt vannpumpe, når vi ikke vet mer enn vi vet om verken bil eller han som skrur på den, blir bare feil. Jeg har feilsøkt på _noen_ kjølesystemer etterhvert, og ja, jeg går nesten alltid rett på vannpumpa, og det er nesten alltid riktig. Men jeg synes trådstarter er noe uklar, dersom han kjører en tur og har varme i varmeapp, så har han per def sirk. at det kan være dårlig pumpe, klart det kan. men det kan være en haug andre ting også. det er en såpass gammel bil at jeg vil være overrasket om kjølesystemet viste seg å være tett etter en trykktest. ikke lag en krig ut av noe som ikke er en krig forbiss. jeg har ikke betvilt noe av det du har sagt, utenom en kjapp konklusjon du tok som faktisk ikke stemmer.
Forbiss Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Er ikkje ute etter å lage krig eg heller. La meg formulere det litt annerledes da. Siden ikkje har den lille stråle i tanken så tyder det på dårlig sirkulasjon. Mitt tips er da å begynne med vannpumpe siden dette som oftest er synderen. Det og skeiv topp. Det er klart det kan være andre ting som har skjedd her men det er jo sjeldent? Har og vært ute for at skovvelen i vannpumpa sitter fast på akselen ved kald motor. Alt i orden heilt fram til motor hadde ligget på driftstemp en stund, da utvidet tydeligvis skovvelen seg såpass i forhold til akselen at den mistet nesten all sirkulasjon. Men vi får iallefall håpe trådstarter finner ut av problemet. Gammel sliter dette her som det ikkje er mange igjen av etterhvert:)
324D Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 tusen takk folka:P etter hva jeg ser her så går jeg nok på vannpumpa først ja.. var ute en tur nå å kjørte fint en liten stund å samme skjedde. begynte å blåse kalt å dermed spratt tempmåleren mot full. lekker vann i allefall. hehe.. så går på vanpumpa å håper virkelig dette er synderen. hvis ikke så må jeg vel ty til e34_525tds bøye meg i støvet å høre etter motoren han hadde:P passer forresten den toppen på motoren jeg har? el må man bytte hele dritten? sett en del på nettet etter topper til denne bilen men de er jo svin dyre nye i allefall.. 12lapper osv:( det er no jeg ikke gidder legge i denne bilen som jeg byttet i en sierra automat som jeg ga 5lapper for.. men vet i allefall med sikkerhet at jeg vil ha denne bilen som et prosjekt i å med at den er ok til 2012. er jo rust osv på den men ta et pr uker å ribbe hele bilen å lakke den å rustsveise så blir den bra håper jeg:D
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 dersom du har tenkt å "pusse opp" bilen og sette den i stand, så hadde jeg ikke gidda å brukt så mye penger på denne motoren.. er ikke akkurat veldig sprek finn heller en god brukt td motor (som Forbiss har)..
324D Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 dersom du har tenkt å "pusse opp" bilen og sette den i stand, så hadde jeg ikke gidda å brukt så mye penger på denne motoren.. er ikke akkurat veldig sprek finn heller en god brukt td motor (som Forbiss har).. det som er planen min i allefall men gidder ikke begynne å pusse den opp før etter vinteren så hadde vært greit å hatt en motor som hadde gått enn så lenge. motoren ekke så sprek men gjør i allefall nytta si på snøen:P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå