Hakon Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 kjøpte for et par uker siden en 2008 modell 1- serie coupe. Super bil, men nå som kulden har kommet opplever jeg problemer med dørene foran. Hver morgen vises det at fastklemmingsbeskyttelsen har slått ut, på tross av at jeg har prøvd både å spraye og smøre gummilistene med silikon for at det ikke skal fryse. er det noen som har vært borte i noe lignende, eller har tips til hva jeg skal bruke eller hva jeg kan gjøre? begynner å bli litt irriterende..
bmwx1xdrive23d Skrevet November 11, 2010 Skrevet November 11, 2010 Hei. Har hatt samme problem på forrige bilen min. Dette er helt vanlig på 1 serie 3 dørs, coupe og cab. Dette er en software feil. Bilen må programeres på nytt. Dette burde dekkes av garantien da bilen din er såpass ny. Even
Hakon Skrevet November 12, 2010 Forfatter Skrevet November 12, 2010 Hm..men det fungerte idag når det var plussgrader. Gjorde det det på din bil?
bmwx1xdrive23d Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Ja, i pluss grader, ingen problemer. Kun i minus grader. Men når feilmeldingen kommer opp, måtte jeg inisialisere vinduet på nytt. KJøre vindu helt ned og opp .
Hakon Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 Ok. Men bare så jeg forstår dette riktig. Software feilen gjør at vinduet ikke fungerer i minusgrader, men fungerer i plussgrader? Hvis jeg bestiller time på et verksted å sier jeg tror dørene må omprogrammeres så vet de hva som må gjøres, eller?
bmwx1xdrive23d Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 helt korrekt. Høres snodig ut, men sånn har det vært på mange slike biler. Om du reiser til der jeg jobber, Stenshagen bil Skøyen, er de iallefall klar over problemet. Spør etter Terje Ødegård. Han er verksmester, og god greie på dette problemet.
Hakon Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 suverent! selv om jeg kjøpte meg en "top hat" i går tviler jeg på at problemet blir borte. så det passet midt i blinken med en person som er klar over problemet. Hjertelig takk for hjelpen!
Hakon Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Bilen ble omprogrammert da det var noe feil med fastklemmingsbeskyttelsen. Bilen gjorde alt den ikke skulle gjort med denne utløst.
MortenK Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Har problemer med vinduene mine også på 2008 118D. Fant ett engelsk forum hvor mange hadde beskreved akuratt samme problem. Jeg har kun problem med fører døren at den ikke lukkes ordentlig siden ruten blir satt i spenn. Får sende den inn på verksted å få oppdatert den jeg også, blir litt irritert over problemet selvom det ikke er så stort.
Hakon Skrevet Desember 8, 2010 Forfatter Skrevet Desember 8, 2010 har du forsøkt resette den manuelt først? og den kommer tilbake?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå