pelle123 Skrevet November 12, 2010 Skrevet November 12, 2010 Når bilen står over natten, eller over 7-8 timer må eg bruke ca. 2 min for å starte bilen. Etter mange glødinger og forsøk starter den på en litt harklete måte. Ellers går den fint og det er ikke problem å starte den f.eks. etter 0-5 timer. Gløding, slanger og matepumpe er iorden. Det må vere at dieselen siger tilbake i tanken når den står lenge. Fant noe på nettet om at ventilene i dieselpumpa blir dårlige, og da kan dette skje. Men man kunne sette på en "enveisventil" på slangen inn til pumpa, og gjerne en på returslangen (husk å sette de riktig vei). Dette skulle hjelpe. Har vært på Tess nå og bestilt. Hvor ligger den originale "enveisventilen" på BMW TDS? Er dette i selve dieselpumpa? Andre kommentarer til dette?
sponar Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Har samme problemet på min. så følger med her!
Forbiss Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Det sitter vel einvegsventiler på hver utgang på dieselpumpa. Der dyserørene blir skrudd fast. Men eg veit ikkje om det er disse det er snakk om. Men har montert mange einvegsventiler på traktor hvertfall. Funker heilt strøkent det.
bmwtds Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Denne enveis ventilen fåes på orginalt delenr fra BMW.. Står omskrevet i TIS systemet og skal ettermonteres i de tilfellene motor er tregstartet...
ehrnst Skrevet Desember 27, 2010 Skrevet Desember 27, 2010 Dette må være mitt problem og. Får høre om gs har noen sånn ventil
ehrnst Skrevet Januar 5, 2011 Skrevet Januar 5, 2011 gs har ikke hørt om denne ventilen, og fant ingenting i TIS. noen som har delenummer?
BmwFrik Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Her er svaret ! http://e23forum.diskusjonsforum.no/e23f ... -2365.html
bmw520 Skrevet Mars 10, 2011 Skrevet Mars 10, 2011 Vel, jeg tror fortsatt at det er pumpa i tanken/eller en slange som er defekt, et typisk symtom. Dessuten så har man egentlig ikke løst selve problemet med en tilbakslagsventil, da det er en grunn til at dieselen renner tilbake. Så er det heller ikke helt dumt å sjekke Terje R sin tråd heller, her er det masse nyttig info om dieselmotorene til bmw viewtopic.php?f=1&t=177720
BmwFrik Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Hei. Heilt einig med deg der, men å begynde å skifte pumpa i tanken, braketten ++ kan bli dyrt kontra ein ventil til ca198kr. Har vore litt i kontakt med Terje R og Gs bildeler grunna eg har samme problem med min bil. Terje hadde 3 Forslag til forbetring etter at alle slangar som kunne leke var skifta: "Problemet er at pumpa nede i tanken ofte ikke greier å "holde tett" slik at det siver tilbake gjennom denne. Det kan hjelpe å a) bytte hele innsatsen/ramma (ikke bare pumpa), montere enviesventil på slangen over tanken eller c)montere ekstern kraftigere pumpe." ( Til informasjon så har eg bytta pumpa i tanken og fortsatt samme problem, skifta alle diesel slangar og dyseslangar. Får ventilen på mandag 14.03.11 og skal då montere denne og prøve om dette løyser problemet. Kjem med tilbakemelding om det holder tett etter montering av ventilen i neste veke.) Gs bildeler hadde og vore borti å skifta denne ventilen på ein e36 325tds og han sa dei feilsøkte eindel, men han huska ikkje nøyaktigt ka som var feilen, men dei monterte vertfall ein einvegsventil og det holder fortsatt tett etter mangen år, sa han.
bmw520 Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Tja dyrt å dyrt, bare å bruke ei pumpe fra en bensinbil det, er plugg-on om man tar med hele braketten fra en annen bil org pumpene i tds`n er bare skiten, men med ei bensinpumpe så holder det. Sånne pumper flyter det jo av, sikkert noen som har ei liggendes, kanskje for man "låne" ei for å teste også, da slipper man å kjøpe den om det ikke er pumpa.
Rakvaag Racing Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Har dere prøvd og bytta slangene som går mellom dysene, Jeg hadde dette problemet på en E34 jeg hadde og der var det di små slangene som var oppmårknet, vet på Opel så byttes disse slangene på service.
BmwFrik Skrevet Mars 12, 2011 Skrevet Mars 12, 2011 Hei. ja, har høyrt om folk som har skifta dyseslangane og det har løyste problemet. Har skjølv skifta dei men ingen betring. Takk for tips!
BmwFrik Skrevet Mars 15, 2011 Skrevet Mars 15, 2011 Då var ventilen montert og bilen starta på fyste forsøk dagen etter! =)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå