Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann!

Har lest litt rundt og mange som anbefalte dette på litt eldre biler framfor tektyl.

Probleme er nå at det ikke er folk som driver med dette i bergen så da lurte jeg på om noen har noen tips eller vet hva olje som blir brukt til dette?

Kunne tenkt å sprøyte olje underbilen selv.

Ser der er noe som heter for owatrol olje og mange bruker å blande dette videre med andre ting men vet ikke helt.

Kom gjerne med tips og erfaringer rundt dette !

Takker på forhånd!

-Sladjan

Skrevet

Har sett folk bruker Owatrol-/Sagkjedeolje, så trekker det seg inn i stålet, så tørker de av det som er igjen, så etterbehandler man med en oljebasert maling eller tectyl (om all oljen er vekk). Jeg har undertellsbehandlet bilen min også, brukte en STERK to-komponents grunnin som brukes i skipsindustrien, så sprøytet jeg på med tectyl etterpå, fungerer utmerket.

Skrevet

du blander bare Owatrol og sagkjedeolje, sprøyt på og la det være, ikke tørk eller mal etterpå, sagkjedeoljen er seigere enn vanlig olje og gjør at den fester seg bedre.

Skrevet

Tenkte siden bilen er 14år og den har vært tektylert tidligere og sist for 3år siden så er det greit å gå over til olje. Nå som jeg kjenner bilen både inn og ut kan jeg sikkert gjøre jobben selv. HAr hørt man skal bruke tynnest mulig olje for at det skal trekke inni sprekkene og sånn. Seigere olje trekker ikke inn like bra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...