BRIO Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Har nylig oppgradert bil fra e39 520i 1997 til e60 525d 2006. En brukbar oppgradering vil jeg påstå Første fråga: Turteller nikker litt opp og ned på tomgang. Jeg har ikke hatt dieselbil før men regner med at det ikke skal være slik. På motor er det ikke godt å høre om den jager på turtall. Jeg kan også kjenne litt svak nykking i bilen til tider. Noen forslag på hva det kan være? 2: Hører en knirkelyd fremme når jeg kjører over litt store fartsdumper. Kan det være foringer? Bilen er kjørt 56000k så det er vel egentlig litt tidlig for slike slitedeler tror jeg. 3: Denne har jeg prøvd før her Det knirker fælt i takluken når den skal lukkes. Fra vippeposisjon vil den ofte ikke lukke seg før man har prøvd en del ganger. Er dette en smørejobb? Hvor skal det eventuellt smøres og med hva? Ellers er bilen herlig på veien med sportsunderstell mm.
dunderdo Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Spm 1: Det kan være lurt å begynne med å ta en diagnose eller omprogramering av styrenheten. Spm 2: Løft bilen opp på en 2 søylet løftebukk... skru av hjulene og se om det er foringer som er slappe, bruk et brekkjern til å se om det er noe som henger løst eller er slappt, NB!!VÆR FORSIKTIG SÅ DU IKKE RIPER LAKKEN!! Du kan også sjekke om støvbeskytterene som er rundt demperene er løse eller om de tar borti noe når dempern blir presset sammen... Spm 3: Der gjelder det å smøre og rense bort dritt... Jeg har ofte sett grease som har blitt hard pga fettet har tørket ut, bytt ut fettet med "ferskt fett". Pass på att skinnene er rene og ikke fulle av smuss og lort... Lykke til
dunderdo Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Litiumfett eller hvit vaselin er noe du kan bruke på skinnenen/de bevegelige delene i takluke systemet ditt.... men husk å fjern den gamle uttørka møkka først
HMW Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Knirkelyd.. bytt eller ha på litt fett på stabstagforingene
BRIO Skrevet November 14, 2010 Forfatter Skrevet November 14, 2010 Takker! Bestiller vel en time for diagnose og sjekk av hjuloppheng. Liker at alt skal være på stell når man har "ny" bil
BRIO Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Oppdaget i dag at turtallsvariasjonen bare er tilstede når jeg holder inne clutchen. Er dette noe som gir en pekepinn på hva problemet kan være?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå