miktor Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 skifta i dag glødeplugger, når eg skulle teite til 1 av dei 8 skruene som fester innsuget så knakk den. noken som har noken formeininger om dette er et stort prob, eller går det bra når dei 7 andre gjekk fint??
2003-E46 Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Er det snakk om de løse skruene eller boltene du skrur muttrene på?
Gjest Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 hvis du har knekt skrua rett av og det fremdeles stikker en bit ut, er det jo bare å få ut denne og få i ny. om den er knekt inni er det jo bare å få borra og brukt grisepikk el..
2003-E46 Skrevet November 13, 2010 Skrevet November 13, 2010 Grisepikk, linksbor eller lignende.. Stikker noe av den opp får du sikkert tatt den med en tang, wisegrip-tang er glimrende..
miktor Skrevet November 13, 2010 Forfatter Skrevet November 13, 2010 takk for svar:D men går de fint ann å kjøre me de litt før eg fikser skrua?
Fixfax Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 aldri bruk grisepikk, værste verktøyet som er laga, knekker den, noe den ofte gjør har du ett kjempe problem. lingsbor bør prøves, må du borre, så vær sinnsykt nøye med kjørnern, så du får borret i senter
Gjest Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 i utganspunktet helt enig med deg, og bruker aldri grisepikk selv. men husk at det er små bolter det er snakk om. ser ikke hvorfor denne skulle sitte noe særlig.
2003-E46 Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Litt lirking med en grisepikk mens du dunker forsiktig på toppen skal funke bra.. Men ikke dra hardt, brått eller skeift.. Litt varme rundt skruen kan også hjelpe deg hvis den sitter, sammen med litt frysespray på selve skruen Men jeg er helt enig i at det blir ett større problem med en knekt grisepikk i hullet, så du bør være litt forsiktig Har du ikke brukt det før anbefaler jeg deg ikke å prøve det nå heller.. Skal du bruke linksbor er det lurt og bore ett tynt hull med ett vanlig rexbor ca 2-3mm, slik att linksboret hugger bedre tak i skruen
Fixfax Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 personlig skulle jeg aldri brukt grisepikk, og ville i allefall ALDRI bruke 1 krone på sånn dritt, snakker av erfaring ja hehe. da ville jeg heller borra ett hull og prøvd og få slått inn en torx pipe. egentlig kan du likesågodt borre og gjenge, da denne bolten står skjevt i 99% sikkert, er en grunn til at den knakk da trådstarter dro til, om han ikke brukte latmannsarm da
miktor Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 takk for svar karer. vil nett nevne at skrua står over toppen( skrua knakk i høgd over topp)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå