John90 Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Har eit problem med at utetemperatursensoren på bilen min viser feil verdier. Viser plutseli -37 grader og so ligger den ofte og variere mellom + 10 og - 10 grader. Nokon som har vært borti dette før? Kor ligger denne sensoren og eventuelt kor mykje koster det og bytte den? Takker for svar. John
Kai-P. Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Sensoren sitter i luftekanalen til bremsene på venstre side av bilen sett fra førerstolen. Hva den koster vet jeg dessverre ikke, men sikkert ikke mye.
DJ RS2 Matrix Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 du finner den sensoren på gs, og det er kun å plugge ut den gamle og inn den nye så er alt ok igjen
Olelink Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Høres ut som ukontakt. Lokaliser føleren, plugg den fra ledningsnettet og se etter korrosjon, rust og evt se på ledningene inn på kontakten om det er noen slitasje brudd som nå og da får kontakt. Om du har mulighet kan du ohm´e føleren så ser du om det er brudd i den. Om det ikke er noe galt med den, prøv å vri/bryt litt forsiktig på den mens du måler for å se om det er dårlig kontakt i føleren. Er det det bytter du den da den ikke koster
John90 Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 Har vært ute og sjekket litt no. Fannt ingen sensor men nokon lause ledninger der. Prøvde og kortslutte dei men ingenting skjedde. Prøver og slenge ut nokon bilder for og vise ka eg meiner. Ser nesten ut som om ledningane e kappa. Men korleis skal eg då få forskjellige verdier når eg køyre? Nedentil og opp. Ovenfrå og ned. Der ser du to ledninger. Ein som er kappa og ein som er ein kobling med 2 kontakter inn samt ledningsnettet ledningene kommer ifrå. Bedre vist begge ledningene Ifrå hjulbuen og inn luftekanalen.
sladjan Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 på min bil ligger denne sensoren i høyre bremseluftkanalen sett fra sjåførstolen. Den ligger klipset inni kanalen, en rund sak men flat ende på 25mm ca.
John90 Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 Var ute og såg no. Og det går ingen ledninger til høgre sida mi ivertfall. Ingen som har bilde av denne sensoren på sin bil? og korleis hurtigkoblingen på den er?
sladjan Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 sånn skal den se ut viewtopic.php?f=1&t=170552
Olelink Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 sånn skal den se ut viewtopic.php?f=1&t=170552 Egentlig ikke, standard e36 ute temp føler ser slik ut : Derimot er det noen få som har en annen type, sånn som den du linket til
John90 Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 Har vært og kjøpt meg ny føler no. Men får den ikkje til og virke. Har prøvd og koble den til litt forskjellige ledninger som henger der framme men det viser kun -37 grader på computeren. Har klart og rivd av den gamle sensoren. Nokon som har bilde av sensoren på sin bil korleis den er festet og kor ledningene går henne??
Olelink Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 Det ligger en tidsforsinkelse i elektronikken på utetemp displayet. Så når du kobler til føleren kan det må gå ett kvarter / halvtime før den begynner å korrigere seg og krype opp mot reel temp. Så her må du ha tolmodighet
John90 Skrevet November 24, 2010 Forfatter Skrevet November 24, 2010 Åååja.. Ikkje akkurat mi strekaste sia Har du nokon forslag til kor denne skal festast? ser jo for meg at den vil visa litt feil vist den får luftmotstanden direkte på seg?
Kai-P. Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det skal være et festehull i plastkanalen på venstre side, del nr. 10 på bildet.
John90 Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 Ut ifrå da eg kan sjå på tegningane skal denne kanalen gå imellom frontfangeren og inn på innerskjermen i hjulbuen? isofall er denne vekke på min bil. Tenkte på og feste sensoren inni frontfangeren sånn at sensoren stikker ut i friluft der. Men får kansje feil målinger då?
Kai-P. Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Det er helt riktig, den mangler ofte. Koster ikke mange pengene ny, evnt hos en hugger.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå