Gå til innhold

Utetemperatur sensor 325 e36?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har eit problem med at utetemperatursensoren på bilen min viser feil verdier.

Viser plutseli -37 grader og so ligger den ofte og variere mellom + 10 og - 10 grader.

Nokon som har vært borti dette før? Kor ligger denne sensoren og eventuelt kor mykje koster det og bytte den?

Takker for svar.

John

Skrevet

Høres ut som ukontakt. Lokaliser føleren, plugg den fra ledningsnettet og se etter

korrosjon, rust og evt se på ledningene inn på kontakten om det er noen slitasje

brudd som nå og da får kontakt.

Om du har mulighet kan du ohm´e føleren så ser du om det er brudd i den.

Om det ikke er noe galt med den, prøv å vri/bryt litt forsiktig på den mens du måler

for å se om det er dårlig kontakt i føleren. Er det det bytter du den da den ikke koster

:)

Skrevet

Har vært ute og sjekket litt no. Fannt ingen sensor men nokon lause ledninger der. Prøvde og kortslutte dei men ingenting skjedde. Prøver og slenge ut nokon bilder for og vise ka eg meiner.

Ser nesten ut som om ledningane e kappa. Men korleis skal eg då få forskjellige verdier når eg køyre?

Nedentil og opp.

Bilde014.jpg

Ovenfrå og ned. Der ser du to ledninger. Ein som er kappa og ein som er ein kobling med 2 kontakter inn samt ledningsnettet ledningene kommer ifrå.

Bilde012.jpg

Bedre vist begge ledningene

Bilde010.jpg

Ifrå hjulbuen og inn luftekanalen.

Bilde009.jpg

Skrevet

Var ute og såg no. Og det går ingen ledninger til høgre sida mi ivertfall. Ingen som har bilde av denne sensoren på sin bil? og korleis hurtigkoblingen på den er?

Skrevet

Har vært og kjøpt meg ny føler no. Men får den ikkje til og virke. Har prøvd og koble den til litt forskjellige ledninger som henger der framme men det viser kun -37 grader på computeren. Har klart og rivd av den gamle sensoren. Nokon som har bilde av sensoren på sin bil korleis den er festet og kor ledningene går henne??

Skrevet

Det ligger en tidsforsinkelse i elektronikken på utetemp displayet.

Så når du kobler til føleren kan det må gå ett kvarter / halvtime før

den begynner å korrigere seg og krype opp mot reel temp.

Så her må du ha tolmodighet ;)

Skrevet

Åååja.. Ikkje akkurat mi strekaste sia :P

Har du nokon forslag til kor denne skal festast? ser jo for meg at den vil visa litt feil vist den får luftmotstanden direkte på seg?

Skrevet

Ut ifrå da eg kan sjå på tegningane skal denne kanalen gå imellom frontfangeren og inn på innerskjermen i hjulbuen? isofall er denne vekke på min bil. Tenkte på og feste sensoren inni frontfangeren sånn at sensoren stikker ut i friluft der. Men får kansje feil målinger då?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...