knutj Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Hei! Noen som har erfaring med å bytte veivakselpossisjonsgiver på e39? I tilfelle er det noen som vil forklare meg hvordan de gjorde det, hva de måtte skru løs osv? Har sett på giveren og det er temmelig trangt både rundt selve giveren og ved kontakten. Håper på svar:)
teexeln Skrevet November 14, 2010 Skrevet November 14, 2010 Jeg har byttet to ganger på min Det er veldig enkelt! det letteste er å fjerne vifta og dekslet runt, viftemuttera er links gjenget så når du står foran bilen så må du skru mot høgre.. husker ikke nr. på muttera men det må brukes en stor fastnøkkel, den kan sitte ganske hardt så finn noe å slå med uten å knuse noe ant dekslet runt vifta er bare festet med to plastklipser (en på hvær side) å så er det bare å dra det rett opp sammens med vifta når den er løs. Da kan du løsne et lite plastdeksel som holder ledningen på plass foran på motoren, to klips som du drar ut (lett) så kan du se om du får stokket hånden under innsuget å løsnet kontakten, det kan du klare hvis du har små never, hvis ikke kan du gjøre som meg å ta av oljefilteret. Da er det bare å bytte å montere i omvent rekkefølge
Duplex Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 32mm fastnøkkel, har selv hamra, kilt med skrujern og diverse andre fikse løsninger uten hell på min bil.. Endte opp med sprukken reimskive of bøyd skru før jeg røska ut radiatorn og fjerna hele vannpumpa
hon Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Bør ikke ta av vifta. Jeg tar bare av radiatorslange, kabeldeksel, oljefilterlokk og platdeksel over innsuget. Det er gjort på 15 - 20 min. Det BMWverkstedet jeg undersøkte pris hos sa at det var en 90 min jobb!!!
knutj Skrevet November 18, 2010 Forfatter Skrevet November 18, 2010 Prøvde i dag og bytte veivgiveren i dag, men tok giver fra en annen bil som var krasjet. Bilen var akkurat lik etter at jeg byttet den, men det er selvfølgelig en sjanse for at giveren på den andre bilen også var defekt. Før jeg byttet giver forsøkte jeg å ta ut kontakten på veivgiveren og startet bilen, da var bilen helt lik. Gikk like dårlig. Dette tyder vel på at det må være veivgiveren eller? Prøvde også å dra ut ledningen på kamgiveren og da ville ikke bilen starte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå