E30_Dale Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 Du virker som en meget dyktig kar, og liker dette prosjektet veldig bra. Interressant med skikkelige forklaringer og virkemåter
Andreas@in-tec Skrevet Desember 4, 2010 Forfatter Skrevet Desember 4, 2010 Takker folkens, jeg går å venter på at den nye 3 akse cnc maskinen skal bli opperativ og testet, intill det er det lite å få gjort. Oppdaget her om dagen noe utrolig rart, kikket på brennkammeret på en m50 topp og ser at BMW har tenkt nøyaktig det samme som meg, fikk en misstanke om at m20 brennkammeret hadde samme utformingen, OG jeg hadde rett. De som har holdt på med motoren min før jeg kjøpte bilen har nemlig frest vekk quenchene i toppen som skal skape en sterk swirleffekt 2v motorene drar nytte av for å produsere moment på lavt turtall, samt videre opp i registeret. Dette ble gjort antagelig pga tanken om å senke kompforholdet, isteden har de ødelagt swirlegenskapene som jeg nå designet på nytt. Litt morro å se at BMW og jeg har tenkt helt likt, men ergelig på samme tid å tenke på at noen har klådd i toppen og ødelagt den og at jeg har "Funnet opp hjulet for 2dre gang" Her er bilde av orginalt brennkammer legg merke til quenchene på andre siden av tennpluggen: Imellomtiden mens jeg venter på å få opperert CNC maskinen har jeg fortsatt på et av de andre prosjektene mine, slenger opp et bilde imens
|Ole| Skrevet Desember 4, 2010 Skrevet Desember 4, 2010 Her er det tydlegvis ein med over igjennomsnittet peiling så eg sette mine spor her kunn for å følge med
Geffi Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Her er det tydlegvis ein med over igjennomsnittet peiling så eg sette mine spor her kunn for å følge med +1
tordah Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 dette ser bra ut, virker som du har goood peiling! husker bilen din sto utafor bleiker, ganske feit !
E36Cab1 Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Hvor mye tar du for å flowteste og eventuelt optimalisere en topp til en R6 2v topp? Har ofte tenkt på å skaffe meg 2 ekstra topper til V12'n min for å forbedre fløden etterhvert da desse er nokså asmatiske fra fabrikk you see,og har ikke utstyr til dette sjøl. Hvor i landet holder du til forresten?
Azeton Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Intec holder til i drammen som jeg har fått med meg. Håper det kommer flere spennende updates snart!!
Andreas@in-tec Skrevet Desember 5, 2010 Forfatter Skrevet Desember 5, 2010 E36Cab1: Man kan jo begynne med en enkel flowtest bare for å se hvordan toppen ligger ann, selvom flowtall i seg selv ikke etter min mening kan beskrive hvor godt motoren fungerer, gir flowbenken en mulighet til å jobbe med VE, flow, og deadspots i en helhet. Sender deg en Pm jeg. Takker alle sammen, lover å komme med bilder og updates så fort som mulig
Gjest Skrevet Desember 5, 2010 Skrevet Desember 5, 2010 Ser ut som du har drømmejobben du:) skal følge med tråden her:)
Andreas@in-tec Skrevet Januar 9, 2011 Forfatter Skrevet Januar 9, 2011 Da er bilen oppe å går, den står med vinterdekk så fikk ikke prøvd den i dag, men jeg merker allerede at responsen er en helt annen. Kommer med litt teknisk senere i dag, etter en liten blund på øyet.
sector59 Skrevet Januar 9, 2011 Skrevet Januar 9, 2011 Kan dere programere i Pipe max eller tilsvarende programmer?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå