mujaffas Skrevet November 15, 2010 Share Skrevet November 15, 2010 Hei! Jeg har litt problemer med min 320 D facelift 2002 mod, den går stygt på tomgang og føler motoren rister litt. Bilen har helt riktig respons og føler all effekt er til stedet. Er på tomgang problemet er. Tett innsug i kombinasjon av gåen vibrasjonsdemper? Fint om noen har noen erfaringer Hilsen Håkon Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 opp! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 ikke tett innsug, da ville den dratt dårlig. vibrasjonsdemper skaper sjelden noe særlig krafite vibrasjoner. sjekk dyser. har vært borti slike biler som vi bare aldri fant ut av problemet på. løsningen ble å justere opp tomgangen noe.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mujaffas Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 ikke tett innsug, da ville den dratt dårlig. vibrasjonsdemper skaper sjelden noe særlig krafite vibrasjoner. sjekk dyser. har vært borti slike biler som vi bare aldri fant ut av problemet på. løsningen ble å justere opp tomgangen noe.. merkelig du sa det! For hever man turtallet litt går den helt fint.. men får man gjort dette uten å koble seg opp til hjernen? er vel ingen skrue på innsuget på denne? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 nei nei.. må gjøres via tester ja. men uansett, kjør testmoduler på railtrykk, og sjekk dyser for indre lekkasje. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 mulig det kan være høytrykkspumpa som må justeres.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 hva har du tenkt å justere på den da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bonden Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Et verksted med tester kan muligens kjøre en jevngangskontroll (hvertfall på BMW verksted) denne testen viser avvik på di forskjellige dysene under tomgangsdrift,hvis en dyse er utenfor gitte toleranser kan dette gi during og vibrasjoner i motor.Dette gjøres ofte som en pekepin før man måler den indre lakasjen på dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 +1 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 hva har du tenkt å justere på den da? det vet ikke jeg da jeg aldri har gjort det,men jeg regner med det er diesel matingen som justeres bmw har iaf nevnt denne justeringen til meg tidligere pg.a bla. vibrasjoner på tomgang Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 det går ikke an å justere høytrykkspumpa. så vet ikke helt hva de har tenkt på da.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 hmm,,jeg har enda ikke fikset "feilen" på min bil men de sa det mest sannsynelig var dårlige motorfester i kombinasjon med høytrykkspumpa som måtte justeres..men hvis det stemmer som du sier at den ikke kan justeres ble saken plutselig verre da jeg må kjøpe ny pumpe den kan ikke justeres via hjernen da,at de justerer matingen via data'n? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 nei. trykket styres jo autmatisk til enhver tid, og bruker trykkføler i railen som referanse. hvorfor skal du trenge ny pumpe? høres helt svada ut hele greia. de må først påvise at du har et problem på høytrykksida, og om du har det skyldes det normalt en eller flere defekte injektorer. Dette må feilsøkes.. selvfølgelig, avvik i styring av pumpa kan forekommer, men begynn med å feilsøke ordentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mspec Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 da har jeg vært i kontakt med en bmw kar om dette igjen..nu har jeg oxo lagt merke til at jeg har annen motor en trådstarter.. jeg har 136hk'n mens han har 150hk. men iaf, det går vist å justere timinga på min pumpe da den har en vanlig rotorpumpe og ikke commonrail som på de nyere.. *edit* mitt problem er at jeg får en hylelyd fra motoren hver gang jeg stopper bilen,å en sjelden gang når jeg starter den.. lyden høres ut som multireima som slurer,men jeg har byttet reima,strammer,vibrasjonsdemper/reimhjul og div løpehjul.. i tillegg så hvis jeg kakker litt på gassen så den øker med 200rpm feks. så hvirker det som at turtallet faller for langt ned igjen nesten så bilen skal kveles akkurat i det turtallet har falt.bilen vibrerer forferdelig når det skjer i tillegg til den plagsomme vibrasjon jeg har til vanlig på tomgang... *edit* kan også nevne at vibreringen jeg har på tomgang forsvinner med en gang turtallet øker litt som trådstarter nevner Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 da må du si det 136 hk pumpa kan du selvgølgelig justere innsp tidspunkt på. viewtopic.php?f=1&t=161793 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå