Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har lest litt i mange tråder nå, men de fleste er av litt eldre dato slik at ikke alt stemmer lengre. Men jeg lurte på om det finnes noe PnP datasprut til m50? Er lei av å kverrulere med piggyback nå, får det ikke til å gå rent, så har vurdert tanken på komplett datasprut. Problemet er bare at jeg mangler kunnskaper og tålmodighet til å bygge helt fra grunnen av, og derav søker noe delvis, eller helt komplette kit.

Har sett mye på MS, hvordan er disse? Tenkte da på en ferdig montert MSIII Modul, hva annet trengs, vanskelig/tidkrevende å koble opp? Evt er det noen som kan koble opp dette for en grei pris?

Noen som har erfaringer med chip? Frister sinnsykt akkurat nå, er så lettvindt :P

Skrevet

Har du vært noe borti dette ? Hva er det du IKKE kan gjøre iforhold til ett datasprut ?

Jeg personlig skal bare ha noe for å pigge opp en vanlig sugemotor. Skal etterhvert gå for e85, vill denne duge da ?

Skrevet

takaasen: Har du noe erfaring med WAR selv? Så interessant ut, men det virker litt for godt til å være sant. Vet ikke helt om dette blir en god løsning for mitt oppsett med turbomata m50b20.

Skrevet

Bruker det selv på mitt skrotproskjekt. Smertefri montering og innstalering. Kjøpte direkte fra Miller når jeg var i usa i mai, kostet meg 2200kr, grei komunikasjon og suport fra Brody Saari.

Jeg bruker den chipen som er påregnet 318is e36 (282). Denne hadde ikke så mange muligheter som du har på m50. Har ikke begynt å stille in for turbo bruk ennå. Men det tar tid fordi du ikke kan stille mens bilen er i gang. må av med tenningen før du kobler til usb kabelenen. Kjørte lenge på 200cc dyser på skrotbilen før jeg røsket ut motoren.

viewtopic.php?f=11&t=144894

Skrevet

Jeg mener å ha lest at du kunne stille mens den var i gang? Men ikke krise om man må stoppe heller, er jo bare å følge med på lambda og notere hvor det må justeres.

Virker veldig lovende dette, og ikke minst enkel montering. Blitt litt smålei av ørten timer under panseret med måling, banning og kverrulering med piggyback.

Når har du planer om å justere for turbo? Hadde vært greit å sett noen kjøre turbo på denne.

Hvordan blir det å kjøre denne uten lmm, og med MAP for eksempel? Orginal lmm blir en struping, så jeg hadde håpet at jeg kunne kvitte meg med den etterhvert.

Edit: Hva er forresten TunerPro og alt det der de prater om av og til? Er det en alternativ programvare til war chippen, eller er dette til en annen type chip? TunerPro 5 programvaren virket mye bedre enn det som er på mitt piggyback.

Skrevet
Jeg mener å ha lest at du kunne stille mens den var i gang? Men ikke krise om man må stoppe heller, er jo bare å følge med på lambda og notere hvor det må justeres.

Virker veldig lovende dette, og ikke minst enkel montering. Blitt litt smålei av ørten timer under panseret med måling, banning og kverrulering med piggyback.

Når har du planer om å justere for turbo? Hadde vært greit å sett noen kjøre turbo på denne.

Hvordan blir det å kjøre denne uten lmm, og med MAP for eksempel? Orginal lmm blir en struping, så jeg hadde håpet at jeg kunne kvitte meg med den etterhvert.

Edit: Hva er forresten TunerPro og alt det der de prater om av og til? Er det en alternativ programvare til war chippen, eller er dette til en annen type chip? TunerPro 5 programvaren virket mye bedre enn det som er på mitt piggyback.

Jeg har plan om å montere turbo på i januar februar. så det er litt frem i tiden. Bruker innovatemotorsports LM-2 til å justere, men du må slå av tenningen trodde jeg før du forandrer.

LMM på m50 er ikke så restrektiv, det er værre med Lovedør typen som jeg har på m42, så det hadde jeg ikke bryd meg om. Kjøre uten går ikke fordi war chipen brukker samme sensor styringen som orginalt.

Ingen tvil om at det finnes mange datasprut som er mye bedre en dette, både i innstilling og hastighet etc. Men war chipen er et biligt alternativ vist du klarer å leve med grensene den setter. folk betaler jo mer for en brenne chip her i norge.

du har også http://www.vems.hu/wiki/ og http://www.wolfems.com/locationindex.html også Link tror jeg har for m50.

http://www.performancemotorresearch.co.nz/ også noe for m50

Mer kontroll = høyere pris på sprutet

Skrevet

Tenkte på at den makser speninga, slik at den ikke vil gi mer. Har iallefall lest det, og den vil som regel begynne å holde igjen når man nærmer seg 260hk ca. Tenkte litt på muligheten med å bytte til en annen lmm, men da spørs det igjen hvordan det vil bli med war chippen.

Joda, men jeg har fått litt noija etter monteringa av piggyback'en, snakk om kverrulering og problemer. Mulig et standalone er mer greit å ha med å gjøre, mens spørs om jeg har tålmodighet igjen etter all kverruleringa tidligere. Alternativet til war chippen blir en ferdigmontert MS ettersom jeg har kommet frem til selv.

Men en MS krever litt mer jobb, må vel bytte det meste av orginalt ledningsnett. Så et annet sett: http://ksr.as/index.php?cPath=491_399_400 men dette synes jeg var kansje en smule dyrt. Mener å ha lest en gang i tiden at noen lagde m50 kontakter på MS slik at man bare kunne plugge de rett i orginalt ledningsnett og bruke dette. Dette hadde vært en genial løsning, men finner ikke noe slikt nå.

War chippen virker genial med tanke på hvor lettvindt og brukervennlig det later til å være.

Wolfems virket veldig dyrt, har jeg virkelig bruk for noe så avansert?

MAP-ECU virket derimot interessant også. Kobles dette sammen med den orginale ecu'en for å fjerne lmm? Kan man da kjøre på med større dyser, og den vil justere selv?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...