Gå til innhold

Sentrallås problemer E36. Får ikke opp bensinlokk! HJELP

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, idag fikk jeg et problem med min 93' e36 coupe.

Første jeg la merke til var at lyset ikke slo seg på da jeg åpnet døra, men det slår seg på da jeg tar på det manuelt. Da jeg skulle låse bilen funket ikke sentral låsen. Ikke akkurat det største problemet. Men da jeg skulle fylle bensin fikk jeg et problem. Fikk ikke tanklokket opp, trodde det hadde fryst fast men virker som det er en lås på baksiden. Får heller ikke opp bagasjeluken.

Men hvordan får man opp bagasjeluken med nøkkel? Aldri sjønt. Har vridd og bryti begge veier, klemt inn knappen og så vridd. Men funker ikke.

Trenger hjelp :o

Skrevet

Hadde du fått opp bagasje lukka, mener jeg det skal ligge en vaier du kan dra i for å åpne bensinlokket. Tror du bør feilsøke etter dårlig jording.

Skrevet
Hadde du fått opp bagasje lukka, mener jeg det skal ligge en vaier du kan dra i for å åpne bensinlokket. Tror du bør feilsøke etter dårlig jording.

hmm, kan ikke våre gåent rele et sted ?

Skrevet

Lett å få opp bensin lokket, bare slå ned seteryggene, og skru ut hele låsekassa til bensin lokket. Den sitter på høyreside bak bagasjeromstrekket. Når du skrur ut hele låsekassa drar du også ut selve Låsepinnen til bensinlokket. Da får du ihvertfall opp lokket :) låsekassa sitter ihvertfall litt gjemt bak på høyresiden ;)

Skrevet
Lett å få opp bensin lokket, bare slå ned seteryggene, og skru ut hele låsekassa til bensin lokket. Den sitter på høyreside bak bagasjeromstrekket. Når du skrur ut hele låsekassa drar du også ut selve Låsepinnen til bensinlokket. Da får du ihvertfall opp lokket :) låsekassa sitter ihvertfall litt gjemt bak på høyresiden ;)

Da må jeg nesten prøve det ;)

Det går så dårlig uten bensin vett :S

Skrevet

Noen som vet noe mer ?

Kan det være comfort releet? Har søkt litt rundt, men det forklarer vell ikke at "cockpitlyset" bare funker om jeg slår det på manuelt? Og ikke funker da jeg tar opp døra.

Men hvor sitter føleren som merker om døra er igjen og ikke?

Har den ikke i "plastlåsen" som i denne tråden her: viewtopic.php?f=1&t=48129&start=0

Skrevet

Setrallåsen funker ikke uansett hvilken dør du låser ifra?

Da ville jeg sjekket om hjernen til sentrallåsen får spenning inn.

Det kan være en gåen sikring også som er problemet.

Det må du starte med ihvertfall :)

Skrevet
Setrallåsen funker ikke uansett hvilken dør du låser ifra?

Da ville jeg sjekket om hjernen til sentrallåsen får spenning inn.

Det kan være en gåen sikring også som er problemet.

Det må du starte med ihvertfall :)

Ikke på noen dører nei :)

Har sjekka sikringene, ingen gående :S

Skrevet
Har samme problem på min, og har bytta to forskjellige sikringer. En på 5 og den andre var 7,5. Sjekka du alle sikringer?

Sjekka over de meste:)

Men ble bare grovt sjekka med dårlig lys. Men skal sjekke att det går strøm igjennom dem :)

• 2 months later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...