miils Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 jeg har montert nye hella 2000 lykte idag, men på høyre sia sto påfyllingsrøret til AC i veien. så jeg løsnet bare den, men vil d ha nåkka å si sånn før AC sin del?? mvh markus
Ballder Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 For og si det sånn, så vil jeg heller spørre deg om hva du opplevde da du løsnet på det røret jeg?
mariusea Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 For og si det sånn, så vil jeg heller spørre deg om hva du opplevde da du løsnet på det røret jeg? +1
miils Skrevet November 15, 2010 Forfatter Skrevet November 15, 2010 ingenting. røret e enda der, den va fæsta i ei rund aluminiums plata me en skrue. så æ tok den løus å bevegde den 2 cm.
Ballder Skrevet November 15, 2010 Skrevet November 15, 2010 Og ac funket i sommer? Ser nå for meg at det du har gjort skulle føre til en lekkasje dersom det var et operativt ac anlegg med gass du hadde. Men mulig pakningen der er såpass tykk og fleksibel at du har sluppet lekkasje av den grunn. Man pleier bare og bøye det forsiktig bakover ett par cm over bunn av røret, gjerne da med litt mothold så røret ikke knekkes nede i bunn.
miils Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 okey, skal prøve d da trur AC e tom før gass uansett
Ballder Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Var jo muligheten for lekkasje av gass jeg fisket etter til og begynne med, men siden du nå sier at den er tom for gass uansett, så går jeg ut ifra at der var tomt for gass fra før av, og da vil jeg vel svare at pr. idag så vil det ikke utgjøre noen forskjell for ditt ac anlegg. Trenger vel i grunn ikke og si at det mest sannsynlig har en del og si dersom du velger og fylle anlegget uten og justerer røret tilbake slik det var ment.
miils Skrevet November 16, 2010 Forfatter Skrevet November 16, 2010 har sjekket for lekasje ingen lekasje
Ballder Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 har sjekket for lekasje ingen lekasje Du tror AC er tom for gass uansett sier du, men har sjekket for lekkasje, og der er ingen lekkasje. Hvorfor er det tomt nå da?
Virtual Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Dette må være det samme problemet som jeg også har kommet opp i, jeg har spurt om råd i et annet emne her på forumet. "Monteringsproblemer angeleyes". Den høyre lykten vil ikke skikkelig på plass, har vel 1cm klaring mellom blinklys og skjerm så det ser ikke så fint ut. Jeg har ikke våget å bøye på røret til ac eller flytte på den aluminiumsplaten. Det må jo være mange andre her inne på forumet som har kommet ut for dette problemet tidligere når de har byttet lykter på E39. Hva har de gjort? Og er det noen som vet hva som er under den aluminiumsplaten som ac røret er festet på?
Ballder Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Det er tørkeren til ac systemet, og under der finner du pakninger som naturligvis gjør at gassen slippes ut dersom du løsner det røret. Bøy røret med sunn fornuft ett par cm over bunn.
e3978 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 1000 metringer på en E39 ??? Har en kompis som har rally-lykter på en e39... Hmmmm...Ikke pent
TDV Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 eg monterte dette på min e39. røret stod i veien. tok handa mi rundt røret. bøygde det forsiktig bakover menst eg holdt i mot lengre nede. røret peikar då bare lenger bakover og ingen sjede skadd.... gassen er i bilen enda. og lyktene lyser:)
bjalle Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 1000 metringer på en E39 ??? Det er navnet på de orginale facelift lyktene til e39 ,kan lett misforstås som 1000 metere,hadde spydd og vurdert selvmord hvis jeg så noe så jævlig som 1000 metere på e39.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå