Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hadde en slik bil før og er ypperlig på vinterføre. Min hadde også M-sport understell + diff.. Morsom bil som er liten og lett i rompa :P Savner den nå når snøen ligger godt pakka på p-plasser o.l. Også har den kjede, ikke reim.

Samme motor som 318is ja. Også går den bedre enn en 320 ;)

Skrevet

hadde en e36 318ti for et års tid siden, og det er en morsom vinterbil. og m42 motoren er helt topp. hadde ikke noen feil med min og jeg hadde bilen i nesten 5 år, kun hatt vanlig service og det eneste store som ble skiftet på motoren var starteren! Så lenge den er blir tatt litt vare på er det en super motor.

Den har register kjede, ikke reim.

Skrevet

Ok, takk for svar folkens! Tenkte kanskje at M42 hadde reim slik som M40, mens M44 hadde kjede slik som M43... Kjede trenger en vel ikke begymre seg over bytte slik som reim regner jeg med... Noen som vet om E30 diff passer rett på? Både mot mellomaksel, stikkaksler og selve opphengene?

Skrevet

Mest sannsynlig må du bytte drivakslene også siden 318ti ikke har 188 diffen fra før av så blir de nok feil i lengen.

Skal du bruke noe e30 drivasler må du påse at du får fra en med abs, de ringene er større på e30 akslene så du må shimse ut abs føleren litt for at den ikke skal subbe i ringen på e30 drivakslene.

Som vinterbil er den ok når det er perfekt snøunderlag uten hjulspor, sørpe, is osv. alt annet er den håpløs etter min mening. Sjelden prøvd andre biler som tar seg dårligere fram.

Skrevet

Ok. Ikke mulig å ta av de originale flensene til stikkakslingene på E30 188-diff og sette på flensene fra Compact 168-diff? Slik som mange modifiserer E36 diffene for å få de til å passe i forskjellige bakstillinger?

Passer kanskje lillediffen til E30 rett oppi? Med stikkakslinger og alt?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...