Ørjan123 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Har motorproblem med 1989 E30 316i som har gått 130000km.. Mener bestemt at det er M40 maskin i denne.. Begynte innimellom å småjage litt på tomgang for ca 2 år siden. Det gjør den av og til enda, men vet ikke om dette har sammenheng med problemet som er: Før bilen blir skikkelig varm får den noen ganger enorme tussebyger og er ikke frisk på en flekk.. På tomgang stopper / kveles den, og ved gasspådrag skjer det lite om ikke ingenting om ikke gassen er i bånn.. En kan kjøre i f.eks andre gir med 95 % gass og bilen nøkker seg så vidt bortover.. Om en flater fjølen drar den som normalt.. Det er det samme på tomgang: om ikke gassen er helt inne stopper den.. Dette medfører jo en sliten høyrefot da jeg hysterisk må pumpegasse for å holde turtallet under sperren... Sliter jo også ut clutchen i kø Problemene oppstår når temperaturen nærmer seg slutten på det blå feltet og kommer og går til den er midt på.. Har aldri merket problemet når den er skikkelig varm.. Ikke et konstant problem heller.. Kan skje flere dager på rappen før bilen er frisk i en måned.. I sommer gikk den problemfritt 2000 km.. Har ikke funnet et mønster i dette, annet enn at promblemet MULIGENS har en sammenheng med fuktig vær?? BMW i Bergen mente at det ikke var vits med diagnose så lenge ikke feilen er konstant.. Snakket om manuell feilsøking i 4 timer X 1500 kr... Bilen er god, men det bruker jeg ikke.... Har hevet kondens fjerner på, byttet plugger, bensinfilter samt LMM. Noen der ute som kan hjelpe med gode råd??
Ørjan123 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Har forresten renset coil samt visuelt sjekket alt av slanger og koblinger.. Ser bra ut.. Ingen som har hatt lignede problemer og kan gi meg et lite hint??
Neonlars Skrevet November 21, 2010 Skrevet November 21, 2010 Har en som sliter med samme problem, så tenkte jeg kunne benytte samme tråd siden du ikke fikk noe svar. Noen som kan hjelpe??
Ørjan123 Skrevet Januar 16, 2011 Forfatter Skrevet Januar 16, 2011 Etter flere lengre kulde perioder med snø og kaldt vær der bilen har fungert ypperlig har den nå begynt å lugge igjen.. Kommer samtidig med regn og mildvær. Feilen har sammenheng med fuktig vær!!! Lugger nå også uansett temperatur på motor, untatt de første minutter når den er helt kald.. Dårlig / Irret kontakt noe sted eller? Hvor kan jeg begynne? Noen som kan hjelpe meg i gang??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå