jensemann23 Skrevet November 16, 2010 Skrevet November 16, 2010 Etter at bilen har stått i 1/2 år uten å blitt brukt fyrte jeg opp i dag og kjørte en tur. Merka da at den er litt hakkete på styringen, nesten som om det er lite olje på servoen men det er det ikke.Omtrent 2 ganger pr runde på rattet eblir det litt tyngre å dreie det. Den sliter også med selvopprettingen, rattet går ikke tilbake til midten fra full sving hvis jeg slipper det. Reima slurer ikke, men det er litt slakke når jeg kjenner på pumpa , ut og inn, ikke sideveis.Hva kan dette skyldes? Gammel olje?
e3978 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Ja faktisk kan det være så enkelt som det... Har en kompis som hadde en volvo 850 som hadde samme symptomene, og han skiftet bare olje og det ble bra...
jensemann23 Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 er det vanlig ATF olje som skal på servoen? Noen som har bytta olje før? Mye styr å lufte etterpå?Hvordan tømmer jeg ut den gamle oljen?
oveerlend Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 er det vanlig ATF olje som skal på servoen? Noen som har bytta olje før? Mye styr å lufte etterpå?Hvordan tømmer jeg ut den gamle oljen? ja, er vanli atf olje.
kasper Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Denne her er grei å følge: http://www.dvatp.com/bmw/diy/power_steering_flush/
HMW Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Nå har ikke jeg lest linken over.. men enkelt å greit er å suge ut fra tanken, helle på ny og deretter gjøre det igjen om et par uker. Da har du byttet det meste uten noe ekstra tull eller å skru av slanger o.l. som kan begynne å lekke senere. Evt kan du starte bilen såvidt etter du har sugd tanken tom og mye av det i systemet blir pumpet ut i tanken. I forhold til lufting så lufter de fleste seg selv ved å ratte helt ut begge veier et par turer. Om olja blir litt hvit da er det bare luftbobler som blir med rundt.
Mikael-B Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Bytt olje ja, alt som skal til Bruk Dexron III.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå