trmyhrer Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Hallo. framme i motor rommet mitt, ved venstre fjærbein, der sitter det en liten sak som det går no slanger inn og ut på. Jeg tror den har noe med varmeapparatet og gjøre. Dessuten så sitter det en kontakt med no ledninger på også. denne sitter under ett deksel, og når dette fjernes, så kommer det fram tre muttere. Noen som vet hvordan denne saken oppfører seg, hvis den er ødelagt?? Sliter med dårlig varmeapparat.
todleif Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Kva er det som er dårligt med varmeapparatet ditt?
bmw530i Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 du tenker på den lille motoren med 3slanger å 3ledninger i en stikke ? denne vesle lille saken har vært mitt problem også en gang (: dette resulterer med at varmeapparet begynner å tulle. den åpner å stenger for vann inn til slangene i coupen. er denne gåen kan det bli kleint med varme å hente (: lønner seg å gå å kjøpe ny på kjell strømme eller en vrakpanter. lønner seg å bytte i denne kulda ^^ sjekk også først at det går strøm inn til stikken hvis ikke kan dette være en sikring ?
pelle123 Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Vanligvis sitter det en el. sirkulasjonspumpe også i nærheten av denne "saken". Sjekk om den går/får strøm.
trmyhrer Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 Da skjønner jeg. Det er den lille med tre slanger og ledninger i en stikk der ja. For det blåser veldig dårlig inne i kupeen, og det blåser heller ikke varmt i de lukene som sitter rett over der cd-spilleren sitter, og det skal det gjøre, for det er varmt og kald justering på de.
trmyhrer Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 slik jeg har skjønt, så er det ikke kupèfilter på den. Dette er en 94 520i 24v import. Hvor vanskelig er det å sjekke om det sitter kupèfilter der eller ikke da, og hvor sitter dette??
Olelink Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Sliter du med dårlig/ingen varme eller sliter du med lite luft mengde ? Om det er luftmengde du sliter med er det nok microfiltret ditt som er tett. Evt kan det være slakke i mekanismen som åpner/lukker innluft spjeldene på utsiden av vifta. Disse regulerer luftmengden vifta får utenifra. Om det er dårlig/ingen varme effekt så er det endten: - Magnetventilene under det dekslet du har funnet i motorromet. - Sirkulasjonspumpa (sitter under magnetventilene) har stoppet og begrenser sirkulesjonen av varmtvann. - Luft i systemet, noe som ikke bruker være ett problem om du har sirkulasjons pumpe, men dette er det mange som ikke har. Isåfall ligger det en fin guide her inne om hvordan man lufter m50 motorens kjølesystem grundig. Bruk søkefunksjonen. - Tett varmeregister.
trmyhrer Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 hvor sitter det kupèfilteret da, og er det mye jobb å komme til å skifte det?
Olelink Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Søk litt i teknisk her, jeg skrev nylig ett mer utfyllende svar på det samme i en annen tråd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå