stef Skrevet November 17, 2010 Share Skrevet November 17, 2010 Har søkt litt rundt på forumet, men har ikke funnet noe fornuftig svar ang. tur/retur vann til turbo.. Var en som nevnte at jeg kunne brukte kjøleslangene som gikk til spjeldhuset, fungerer dette, eller risikerer jeg at det fryser? Leste også (http://www.vi-pec.com/forum/viewtopic.p ... eeve#p1189) på denne linken. Han nevnte at jeg skulle hente vann fra bunn og topp i kjølesystemet.. Noen som har noen erfaringer? Evt. bilder! Vann tur bør vel komme fra "trykkside" og ha lav temp. Mens retur bør vel komme inn ved "lav trykkside" like før radiatoren? Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Ingen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmer327tic Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Jeg bruker slangene som skal gå inn på spjeldhuset, og har ikke noen problemer med det. Om spjeldet fryser eller ikke kan jeg desverre ikke svare på da min bare blir brukt om sommeren. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Ok, men vil jo få opphetet vann fra turbo direkte til motor da, er vel ikke så bra det!? blir jo ikke akkurat noe kjøleeffekt fra kjølevæsken da, blir vel heller det motsatte! Går jo evt. an å koble en "omvei" på kjøleslangen mellom spjeldhus og syl. 6 (blokken). Slik at den går fra spjeldhus-turbo-blokk. Da får man jo framdeles kjølevæske innom spjeldhuset.... Noen andre løsninger? Mvh stefan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
OLEZZ Skrevet November 18, 2010 Share Skrevet November 18, 2010 Jeg har ikke kobla på vannslangene fra spjeldhuset, og mitt fryser ikke. Gjort det på flere biler også. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
stef Skrevet November 18, 2010 Forfatter Share Skrevet November 18, 2010 Ok, blir vel den løsningen på meg også da Men hvis dere leser linken som er lagt til i første innlegg. Innlegg nr 2 av "rayhall". Snakker han om å ta tur/retur vann fra høyeste og laveste punkt i kjølesystemet! Hadde vel vært det optimale dette da!? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå