andersrx Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Hei! kjøpte meg en brukt topp for ca 2 måneder siden, skrudde den på med ny toppakning. Har sjekket at det er gnist og at den får bensin og dette er ok. Sjekket kompresjonen på sylindrene idag og de viste seg å være på 0.0 Er ganske sikker på at det er ventilene som ikke beveger seg etter å ha stått noen år, noen som vet hvilke muligheter det er til å fikse dette uten å skru av toppen igjen, eller om jeg må av med den? Ventilløfterne virker som det skal under topplokket også, men ikke antydning til start. Takker for svar:) mvh Anders
Concep Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Er nok noe annet som er gærent da, om du sjekket alle Sylindrene ? En av dem vill nok være helt lukket når du har sjekket alle.
andersrx Skrevet November 17, 2010 Forfatter Skrevet November 17, 2010 sjekket nr 1 og 4 men kan sjekke resten imorra
Fliid Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Selvfølgelig beveger ventilene seg.. Med mindre det bråkte grusomt når du dro på starteren første gang. Står ventilene stamt så får du ikke turnet mtor med mindre du knekker alle viearmene eller alle ventilskaftene så ventil setet havner i forbrenningskammeret. Har du sjekket at du ved OT har lukkede ventiler på syl 1 og syl 6 står klar for løft? Om det ikke stemmer første gang du turner til OT punkt, så turn motor en gang til, se om det stemmer da.
fredriko Skrevet November 17, 2010 Skrevet November 17, 2010 Jeg og brodern hadde AKKURAT samme problem som deg da vi hadde bytta topp på hans m20b20, hadde gnist og bensin og registeret sjekket vi sikkert 100ganger:P men ikke noe komp, fikk et kjerringråd av en kolega om og sprute litt olje i hver sylinder gjennom plugghullene, hadde ikke helt trua men gjore det jeg ble tipsa om, startet med en gang
Fliid Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Med olje i plugghull så tetter du veldig midlertidig en lekkasje i ringer/ventiler. Dette kan f.eks brukes ved feilsøking (kompresjonstesting) om man ikke har sylinderlekkasje tester eller om man vil dobbeltsjekke med flere instrumenter.
fredriko Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Skjønner hva du mener, men dette ble en permanent løsning på brodern sin m20b20
magnus28 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Tenninga di er helt sikkert 180grader feil. fort gjort. vri kammen din en runde rundt så starter den nok skal du se. Meen håper du var forsiktig da du turna motoren etter byttet. Alltid lurt å turne motoren med ei skralle for å være sikker på at ingen ventiler tar nedi stemplene før du vrir med starteren.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå