Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har gått til innkjøp av en e30 som er komplett ombygget til m3.

Optikk:

-Forskjermer i stål

-C stolpe i stål

-dører i stål

- Tak i karbonfiber

- bakluke i karbonfiber

- frontfanger i glassfiber

-bakskjermer i glassfiber

-bakfanger i glassfiber

-Startech lykter

- Vinge i glassfiber

- Bakrute av lexsan

Interiøret er revet ut, sitter kun framseter og dashbord igjen, Diverse asfaltmatter osv er fjernet.

Motoren som sitter i nå er en moderat trimmet m50tub25

Grenrør og supersprint effektanlegg + åpent luftfilter.

Lurer på om ikke noe annet er gjort med motoren for den er ekstremt frisk, og motorresponsen er veldig bra. lite trykk på gassen og du bånner registeret på null komma niks.

Planer for bilen:

Den skal somsagt brukes til drifting/banekjøring hovedsaklig men også til bruk på vei.

Motor :

Motoren skal bygges om til å gå på e85.

Kommer til å kjøpe inn Miller Performance W.A.R Chip, som på en måte fungerer som ett datasprut, men du kan ikke kjøre uten LMM osv.

Den har mulighet til å justere vanos, tenning og bensin. Man kan enkelt laste opp forskjellige map til styringa, og switche mellom 4 forskjellige map med en bryter via en mini usb som er koblet til motorstyringa.

Kommer derfor til å lage ett par forskjellige maps, hvor jeg kan velge om jeg vill kjøre på 95/98, e85, eller en blanding.

Kommer til å oppgradere bensinpumpe og bensinrøra, samt handle inn 270-315cc dyser.

Si ifra om noen har dette til salgs !?

Med dette håper jeg på ca 230-240 motorhester, noe jeg tror vill holde mer enn nok til mitt formål.

Det jeg skal satse mere på er Driverk:

Skal handles inn Sellholm M45 Dogkasse 4 trinns. 2.21:1 i første, og 1:1 i Fjerde.

Med diffen jeg skal ha, 4:45 I utv, så kommer bilen til å gjøre ca 85 i Første gir, og makstoppfart på ca 175-180

Langt første gir skal jeg ha for det bruker man kun til å få opp farten. Når jeg girer er jeg ikke intressert i att den skal dette ned på 3500-4000 rpm. Da holder ikke de hestene jeg har til å rive seg løs fra asfalten igjen. Jeg satser på att når jeg girer, skal den dette ned igjen til det området i registeret der dreiemomentet er størst, altså ved 4750-5000 alt avhenging av hvordan mappinga blir.

Skal bli kult å se hvordan dette kommer til å bli, med tanke på en ganske moderat motoreffekt. Har enda ikke sett noen gjøre det på denne måten, da alle bare tenker Hester, hester og mere hester, men bare glemmer att driverket er halve jobben.

Skal sette igang prosjektet fortest mulig, men ikke regn med hyppige updates da ikke alltid pengene strekker til. Sellholm kassa vokser dessverre ikke på trær :lol:

Kommer noen bilder av bilen straks jeg har fått tatt noen.

Satser på att dette blir bra :D

Skrevet

Da er det bestilt Komplett sett med Polyforinger til HELE understellet, og 4.45 diff med 25% Brems, skal sannsynligvis shimse den til 40% :D

Ellers skal Bilen få litt karosseri pleie da den trenger det, etter fjorårets vinter på is. Man ser att bilen er blitt brukt :D

Bilder kommer snart !

Skrevet

Coilovers blir nok ikke det neste nei, må ta litt etter litt, neste blir girkasse, Bur, 4punkts, og no gode seter !

Skrevet

Uff holdt på å bestille FK automotive Bøttestoler og 4punkts seler nå, men blir nok nødt til å vente til jule lønninga kommer :(

Skrevet

Whaat skal me det ? Jeg personlig syns hvertfall ikke en m50 motor ser så fryktelig gromt eller spessielt ut da men, selvom jeg kan være enig att den tar seg bedre ut enn m20 !

Winchester: Vennligst finn meg en e30 på forumet her hvor hovedprosjektet ligger i drivverket og ikke motor/utseendet ?

Skrevet

Da må du nesten vise oss winchester, jeg har i hvert fall ikke sett noe slik prosjekt her inne før. Greit nok med de som har x antall hundre hesters turbomotor må ha litt grommere drivverk, men er ikke det vi snakker om her. Dette er et prosjekt hvor drivverk er hovedfokuset.

Skrevet
Da er det bestilt Komplett sett med Polyforinger til HELE understellet, og 4.45 diff med 25% Brems, skal sannsynligvis shimse den til 40% :D

Ellers skal Bilen få litt karosseri pleie da den trenger det, etter fjorårets vinter på is. Man ser att bilen er blitt brukt :D

Bilder kommer snart !

Hvor kjøpte du polyforingene? Skal ha ett sett selv. Leiter etter det som er rimeligst..

Få lasta opp no bilder da!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...