Gå til innhold

Business CD til Professional E90

Anbefalte innlegg

God kveld,

går det fint å bytte en Business CD radio til Professional som i plug´n play?

Leste på andre fora at dette var mulig så lenge Professional radioen har krom-knapper. Da trengte man heller ingen re-programmering.

Jeg har forhørt meg litt og kom frem til ulike svar fra 3 forskjellige.

Koed sa ja, GS Bildeler sa nei og Sulland vet ikke...

Fant ingen tråd her inne med konkret svar, men er vel noen her inne med erfaringen? Mente det var en fra Nårje i et annet forum som hadde gjort akkurat dette på en 1-serie.

Alle svar mottas med takk og :applause:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gjort dette på min E82.

Du må benytte en Mercedes Benz optisk kabel i loop, da fungerer den uten programmering.

Men du får ikke tilgang til AUX eller USB..

Det skal kunne gå med uoriginale diagnosemaskiner å kode dette, men det fungerer ikke med BMW sine siden de ikke har retrofit kit til dette. Min forhandler prøvde mye, uten å kunne få det til. Endte med full reprogramering av bilen..:s

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okei, int! Men endte du opp med å beholde professional radioen og ty til en full reprogrammering for at alt skulle fungere optimalt, eller gikk du tilbake til business så du fikk AUX og USB?

Jeg fikk bekrefta i dag at man kan programmere om business radioen til å lese av MP3 plater, men vet ikke om forhandleren i byen vil gjøre det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det siste går nok fint.(MP3)

Problemet er at man må programmere pro radio via optisk kabel, og når det ikke er i en bil med minste anlegget så blir det krøll.. BMW må også få koder til akkurat din bil, og det finnes jo ikke siden BMW ikke har retrofit kit til pro radio.:(

Jeg endte med å benytte pro radioen. Benyttet uansett ikke AUX så mye at det var plagsomt at den manglet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepsi pepsi! Skal høre hva den lokale forhandleren klarer av pris. Men jeg bruker iPoden ofte for spilling siden jeg har ordna lading+trådløs fjernkontroll til iPoden som sitter i midtkonsollen.

Håper den med krom-knapper slipper reprogrammering og har AUX/USB ut av boksen slik mange andre har fått etter montering! Var hvertfall det de opplyste om på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Snakket med Sulland igjen, de ringte BMW Sverige for råd. De sa at det var mulig men kunne ikke garantere at de klarte programmeringen. Så det bekrefter det du sier ja.

Jeg håper jeg er en av de heldige som får AUX om jeg går for et skifte.

Hvor handlet du MOST kabelen fra benz forresten?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Samme som min forhandler sa det.. Siden Pro bruker Optikk, og business ikke gjør det så går det ikke uten at du får programmert radioen med utstyr bmwforhandlere ikke har.

De kan ikke gjøre det dessverre.. Min forhandler hadde bilen i to dager med forskning og samtaler med BMW i tyskland.

Kabelen kjøpte jeg hos min lokale benz forhandler.

Kan anbefale deg å google litt, samt sjekke babybmw.:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du standard eller sånn "fiffi" Hi-Fi?

Ja jeg har googla meg ihjel nå føler jeg. Fant også din tråd, der hvor du posta og spurte om råd. Men får vel bare leve i håpet at det _kan_ fungere med AUX. ;)

Men en ting, om en annen E90 med samme lydanlegg og specs men som har Professional, putter min Professional inni og får den da programmert, vil den da fungere i min etterpå? :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...