ferrek Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Er det noen her som kan fortelle meg hvordan man skal få den til å fungere? Bilen det er snakk om er en -07 E60 530iA LCI. Jeg har kjørt en del nå i kveld og selv om jeg har aktivert denne funksjonen i iDrive og med lyshendelen så jeg har symbolet for fjernlysassistent i instrumentpanelet får jeg ikke til å få fulltlys og at det dermed slår seg av og på. Ifølge instruksjonsboken har jeg gjort alt rett, men har kun nærlys. Selvsagt er det bare å styre fjernlyset manuelt, men hadde vært artig å få denne funksjonen til og fungere. Kan også legge til at det var helt mørkt der jeg prøvde dette så ingen gatelys e.l. som påvirket sensoren som sitter ved siden av regnsensoren. Noen som har noen tips å komme med?
Ballder Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Har aldri hatt bil med slike funksjoner, men er ikke slik at du skal slå på fult lys selv, også slår automatikken disse av og på etter behov tro?
aottesen Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Er dette ekstrautstyr? Er det med i lyspakken?
///Naitsirk Skrevet November 18, 2010 Skrevet November 18, 2010 Det er ekstrautstyr ja. Inngår ikke i "lyspakken"
ferrek Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 Har aldri hatt bil med slike funksjoner, men er ikke slik at du skal slå på fult lys selv, også slår automatikken disse av og på etter behov tro? Problemet er at når jeg får aktivert fulltlys på egenhånd deaktiverer jeg assistenten. Nesten så jeg mistenker at det er noe feil med funksjonen på bilen.
baremats91 Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 hvor fort kjørte du? den funksjonen funker ikke under 50km/t
Telcontar Skrevet November 19, 2010 Skrevet November 19, 2010 Dette fungerer fint på min E61 (pre-facelift). Husk at du må ha lysbryteren skrudd helt mot venstre og dytte lyshendelen fra deg (altså mot dashbordet). Den er ikke optimal dog, er flink til å blende ned, men tar lenger tid til å slå på fjernlysene etter at motgående biler har passert. Skal jo helst gå til fjernlys rett før motgående bil har passert.
ferrek Skrevet November 19, 2010 Forfatter Skrevet November 19, 2010 hvor fort kjørte du? den funksjonen funker ikke under 50km/t Hmm, siden jeg var ute etter å teste den og drev med iDriven og sånt samtidig kan det hende jeg ikke var over 50 km/t. Skal prøve det. Takk!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå