Gå til innhold

Varme i E34 518 funker ikke + dashboardlyset er mongo.

Anbefalte innlegg

Skrevet

(Håper jeg la denne tråden riktig)

Som tittel sier så har jeg litt problemer med varmen, varmen som går mot frontruta og beina funker fint, men den som ut i døra og midtkonsollen funker ikke, sjekka alle sikringer osv..

Å det med dashboardlyset er at når jeg slår over til belysning i dashen så kommer det ikke på før etter 4-5 sekunder, å når jeg slår på fjernlysa så forsvinner det av og til i noen sekunder for så å blinke litt før det kommer helt tilbake.. Hva kommer det av? Bare bilen min som er mongolid? :P

Håper noen kan hjelpe meg her. :)

Mvh

Morten Nilsen

Skrevet

Det med lysan dine kan jo være lysbrytern din som bynne og bli sliten sikkert..Sjekke om du ikke får lånt deg eller kjøpt en billig innpå her og prøve og bytte.

E vel el styrt spjeld te varmen på den her trur æ,ikke helt sikker,men kan jo være en motor el nå sånt som har gitt seg,eller en wire som har hoppa av hvis det ikke e el styrt..

Skrevet
Det med lysan dine kan jo være lysbrytern din som bynne og bli sliten sikkert..Sjekke om du ikke får lånt deg eller kjøpt en billig innpå her og prøve og bytte.

E vel el styrt spjeld te varmen på den her trur æ,ikke helt sikker,men kan jo være en motor el nå sånt som har gitt seg,eller en wire som har hoppa av hvis det ikke e el styrt..

Kan se om jeg får prøvd en annen bryter.. Er wire på ene varmebryteren å el på den andre..

Skrevet
Hmm syns og huske att der ska det komma varme ja,Men så e det jo ett år sia æ har kjørt min da....Men håpe e en tur med den snart=)

Er det jeg mener å huske og :P Men varmen derfra forsvant når jeg bytta vannpumpe.. Det som er litt merkelig :P Hvorfor står den egentlig?

Skrevet

Va gåen topppakning på den når æ kjøpt den føre jula ifjor.Og hadd netopp kjøpt hus som trengt litt tlc.Men no e garasjen nyopppussa så no e det bilskruing på gang=)

Men vannpumpa ska vel ikke ha noe og si..Men går sirkulasjons pumpa di da??

Skrevet

Angående lysene i dashen er det grunn til å mistenke dimmeren til venstre for rattet. Har varme ut av dashen æ da :) Mulig varmeapparatet ditt har kvelda...? Har nytt liggende om det skulle være det. Lykke til :)

Skrevet
Va gåen topppakning på den når æ kjøpt den føre jula ifjor.Og hadd netopp kjøpt hus som trengt litt tlc.Men no e garasjen nyopppussa så no e det bilskruing på gang=)

Men vannpumpa ska vel ikke ha noe og si..Men går sirkulasjons pumpa di da??

Det høres bra ut.. Sirkulasjonspumpa? Hvor sitter den da? :P

Skrevet

Hmm, er det bare jeg som er blind eller for jeg ser den ikke ?:P Men kan sjekke imorgen.. Tror jeg må få bestilt nye radiatorslanger og.. For etter at radiatoren var ute bruker den litt frostveske.. tar det samtidig som jeg får tak i nye brytere :P

Skrevet

Sjer du de gule ledningan opp mot frotruta der??Der legg pumpa.Ikke bra att det forsvinn vann da,men har du sjekka att det ikke går i motorn??Att det e topppakning som e gåen??

Skrevet
Sjer du de gule ledningan opp mot frotruta der??Der legg pumpa.Ikke bra att det forsvinn vann da,men har du sjekka att det ikke går i motorn??Att det e topppakning som e gåen??

Der ja! Ja har sjekka at det ikke går inn i motoren :P Derfor jeg ikke stresser, bare sjekker av og til å fyller etter om det trengs.. Men man skal vel helst bytte slanger som er ganske gamle og stive? For da tetter dem ikke like mye.. Mener bare å ha hørt noe sånt :P Å det ligger en liten dam av frostveske på bjelken under radiatoren.. Å det hadde det vel ikke gjort om det dro inn i motoren :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...