Gå til innhold

org. pærer i e34! rive ut xenon kit.

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei! har en E34 med angeleyes og xenon i kun nær og fjernlys, ikke angel ringene eller spredere, synes dette ser totalt dumt ut.. den var sånn når jeg kjøpte den, ser at ene reflektoren har brent opp å vil derfor bytte til originalt! da lurte jeg på hovrdan jeg skal gjøre dette? da trneger jeg kun hjelp til kobling av diverse alltså! :) jeg har ikke pæiling på dette i det hele tatt,, litt flaut.. er vell egentlig en smal sak! for såvidt er det vel bare å rive ut xenon pærer og xenon boksene å koble original hvordan? rett inn på reflektor? å hvilke pærer burde jeg bruke når jeg setter i originalt?

og siden refelkotren var som den var så er jeg også litt bekymret for ledningsnettet i bilen, er det noen fare for att dette kan ha smeltet? sånn at det kan slå til gods på enn fin dag?? :P

Skrevet

Xenon er bare 35w (i sjeldne tilfeller 55w) så veldig lite sannsynlig at det er dette som har ødelagt reflektorene siden de utvikler mindre varme en vanlige pærer..

Bare å røske ut alt, så sitter du tilslutt igjen med to ledninger, pluss og minus.. de bruker du på den originale pæra, bruk 50w pære for ikke å skade reflektoren enda mer..

Skrevet

Som eksos sa så utvikler xenon mindre varme enn halogen, så det er nok ikke xenonen sin feil! :)

Xenon lyser mye bedre enn halogen, og ser tøffere ut, så syns du burde beholde det!

Bare å bytte lykter til noen som ikke har brent reflektor :P

Skrevet

takker!:) vet de produserer mindre varme, men en på verkstdetet mente kanskje det var brudd eller dålig kontakt noen plass, sånn at strømmen "hoppet" noe som førte til denne effekten, dere skulle bare kjent! 8 sek etter at lysa er skrudd på så greier jeg ikke holde fingeren min 5 cm ved pæra engang.. altfor varmt! :P

Hmm, du sier jeg skal beholde xenon ja.. men da må jeg jo montere det i spredere OG angel eyes ringene! det trur jeg ikke at jeg gidder! :P

Skrevet

Trenger du ha blått xenon da? Kjøp 3000k pærer. det blir gult og fint! Hadde det på E30'n min som du ser i signaturen :P

Skrevet

Ikke mange som liker det gule lyset, men personlig mener iallefall jeg at det passer bra til bilen :)

Lyser også mye bedre en vanlige halogenpærer!

Skrevet

Xenon er jo bare en type pære, som du får i mange varianter :)

De angel eyes ringene kan nok ikke bli bytta ut med xenon, men du kan bytte dem med CCFL ringer :)

Skrevet

hmm! nei tro jeg går for originalt H1 55w pærer inntil videre! :)

Forresten, framfanger på e34! sitter den bare i te "skli" fester på hver side av bilen bak innerskjermen? eller er det flere plasser jeg må løsne? :P

Skrevet

jepp, fant det ut! :)

jaja, fått gjort litt idag også! satt på shadowline lsiter og grill! lakket lyktesenkere å fått skruvd fast framlippa! :P

men det xenonlyset! fy **** for et rot.. ble så lei at jeg gikk amok me avbiter og klipte av alt som gjikk ut fra xenon boksen! men det er fortsatt hundre ledninger nede der pga av forrige eier har koblet angeleyesene sånn at begge ringene og kun begge ringene lyser på park.. har 2 ledningstubber stikkende ned over hvert lykt men finner tror ikke det funker sånn jeg trodde de skulle! prøve meg fram å bare la ledningene på pluss og minus rett på deflektor men ingen lys.. skal se på det mer imorgen! vert fint me litt hjelp mer her på forumet! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...