svartbekk Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Hallo. Jeg har en http://www.xtremecar.no/magnat-black-core-one-digital/ og en http://bsbildeler.no/?pno=189695 Det lyser på forsterker og det står riktig med volt på displayet. Og jeg strekte en ny phonokabel og styrestrøm. Sikringer er hele. Men det kommer ikke noe lyd ut av sub'n.. Noen som har tips eller hatt noen lignende problem? sub og forsterker er helt nytt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Kva slags spiller har du og kva slags utgang har du brukt? Korleis har du koblet suben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 Er en pioneer spiller, husker ikke navnet. Er ikke vanlig sub uttak bakpå spilleren, bare noen plugger der det står front og rear på. Jeg hadde et annet anlegg i bilen, og der brukte jeg de utgangene, så de skal funke? og da hadde jeg ikke noe problem. sub'n har jeg tatt høytalerledning fra kassa til forsterker, +/- som det skal. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Bruker du rear? Har du innstilt fader rett? Korleis har du koblet suben? (eg spør enda ein gang. Er jo 4 tilkoblingspunkt på suben) Korleis du har koblet ifra kassen til forsterker er ikkje interessant, da det er ein monoforsterker som takler 1ohm og suben kan kobles i 1ohm eller 4ohm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 ja, jeg bruker rear. Men fader behøver vel ikke å stilles rett? det skal uansett komme antydning til lyd? sub -> til innvendige ledninger i kassa -> og ut i "monterings" boksen utvendig på kassa og derfra rett til forsterkeren gjennom en høytalerkabel. skjønte ikke helt spørsmålet ditt angåede "4 tikoblingspunk på suben" er jo bare 2? pluss og minus ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 det var med noen brikker som det sto " 2 og et tegn og 8 og det tegnet" på. og på den ene sto det jumper. skal noen av de brukes? og hvordan ville du ha koblet opp suben? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 20, 2010 Share Skrevet November 20, 2010 Ta bilder og legg ut. Er mykje enklare da. Er det du som har koblet suben? Den suben du har linka til, er dobbelspola. Dvs at den har 2 spoler. (2 stk + og 2 stk -) Da kan du seriekoble eller parallellkoble spolene Men har du koblet + på eine spolen og - på den andre spolen, får du selfølgeligt ikkje lyd! Eg ville ha seriekobla spolene, men mange andre ville sikkert ha parallellkobla spolene. Står fader i 0, so skal du ha lyd, men har du justert fader til berre front, so får du ikkje lyd i rear. (og sub) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 20, 2010 Forfatter Share Skrevet November 20, 2010 Skal ta bilder i morgen. Ja, jeg har koblet sub'n, jeg tenkte ikke over at det var 2 stk koblingsmuligheter der. Det skal jeg sjekke i morgen! Takk for tipset! Får håpe det bare er det som er feil Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 her er det noen bilder. det er med 2 stk sånne som det står 2 og 8 på. ene er non fused jumper og andre bare vanlig jumper. tilkoblingsmulighet. håper dette hjelper deg, Todleif Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 21, 2010 Share Skrevet November 21, 2010 Du har linka til feil sub i din første post. Suben du har, har 2 spoler på 4ohm. Da er det greit å parallellkoble spolene og lasten blir da 2ohm. Det ser ut som det berre er 2 tilkoblingspunkter på suben og du kan velge 2 eller 8 ohm med ein jumper. Stemmer dette? Isåfall har du koblet rett der. Eg ser at det er 3 plasser du kan plassere phonoledningene på forsterkeren. Har du valgt rett her? Har du koblet alle filtrene rett? Bilde av dette hadde vært fint. Du har målt spenninger, so du veit at forsterkeren får spenningene den skal ha? Har du skikkelig jording til forsterkeren? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 21, 2010 Forfatter Share Skrevet November 21, 2010 Åja, beklager det! Ja, rød og svart og en jumper. Vet ikke hva som skal brukes av not fused jumper og vanlig jumper jeg, men? Ja, har målt spenninger og alt. og det står 13-14 volt på forsterkeren når bilen går, og det skal vel være nok. Filtre? mener med det? Skal finne et annet jordingspunkt i morgen, med kun 1 grov ledning og ikke så lang. Er vel bra nok å bruke beltefeste bolten? EDIT: phonoledningene har jeg plugga inn der det står input. det er vel riktig? står noe om slave og master-input. men vet ikke hva det er? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Fått fiksa det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Kva var problemet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 23, 2010 Forfatter Share Skrevet November 23, 2010 la om alt av ledninger bak spilleren, var nok noen av uttakene som var defekte Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
svartbekk Skrevet November 23, 2010 Forfatter Share Skrevet November 23, 2010 nå dundrer det som fan meget fornøyd med den! Veit du hva forskjellen med non-fused jumper og vanlig jumper er? bruker vanlig jumper nå! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå