Gå til innhold

Elektrisk gass til manuell, E39 V8. Hjelp!!!!!!

Samaraiuz
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har kjøpt meg en 540 motor og aut. kasse som jeg har plassert i mitt nåværende chassi dær det fra før sto en 3,5 liters automat. Nå begynner problemene å røyne på.

Min 535 originalt har manuell gass, dvs med wire. Det har ikke 540 motoren. Her følger det med elektrisk gass.

Har fådd tak i pedalsettet med følere og slik, ledningsnettet til dette er noe klippet så jeg sliter med å finne ut hvor alle ledningene skal.

Er det noen som har erfaring med dette som kan gi meg en pekepinne, eventuellt et koblingsskjema?

Også lurer jeg på om det er noen som har tro på at det går ant å bytte gasspjeldet fra 540'en til 535'en slik at jeg kan benytte meg av manuell gass. Regner med dette innebærer noe omkoding av hjernen?

Om noen har eller vet om noen som har anelse innenfor området setter jeg stor pris på det=)

Marius

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror faktisk at du kan bruke det manuelle gasspjeldet fra 535en, men tror du må bytte kontakten på ledningen som går inn på TPS.

Fikk fortalt på et engelsk bmw forum da jeg spurt om dette at softwaren er disignet spesifikt for den typen operasjon på motoren. I dette tilfellet elektrisk gass, og at det ikke går ant å endre funksjonen til en “ikke standard” metodode utførelsen, i dette tilfellet fra elektrisk til manuell gass.

Så det ville jeg vel tolke som et “nei, få til den elektriske gassen istedet”..

Men er ganske umulig å få til den elektriske delen når det nesten ikke finnes noen lednings diagrammer som støtter denne funksjonen.

Så er det den andre delen der folk mener at dette skal gå ant, så er litt usikker på hva jeg burde sikte etter.

Hehe, har tatt på meg et skikkelig vrient prosjekt har jeg skjønt, men må bare ro det i havn etter beste emne=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...