Leadfoot Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 "According to some sources within the German manufacturer" [...] Ergo: jeg tror det ikke før jeg får se det.
Johnsen86 Skrevet Desember 2, 2010 Forfatter Skrevet Desember 2, 2010 Ja det er mye mulig de bruker sine erfaringer fra tidligere V-bygg, det mest nærliggende vil nok være å se på N63/S63 og ikke NA motoren S65. N63 motoren har forøvrig ikke valvetronic noe de faktisk har fått til i forbindelse med turbo på N55. Så å bygge en motor med teknologi fra N55 og litt mer kubikk ville gitt en sinnsyk motor i mine øyne og ville også lett gitt effekten det er snakk om i artikkelen. Time will show. Mine tanker går i retning av at den nye M5 modellen ganske sikkert får en V8 motor med dobbelturbo og da er det jo nærliggende å bruke den som et utgangspunkt for en tilsvarende ny V6 motor med dobbelturbo. Altså et prinsipp a la S85B50 (V10) og S65B40 (V8). Ja enig, det skal visst vaere bekreftet at F10 M5en skal faa S63 V8eren fra X5/X6 M altsaa twinturbo V8 4.4 liter! I X M yter den jo 555hk, i F10 skal den visst yte rundt om 580hk. Det som er interessant er at om du kutter av to sylindre fra S63 ender du opp med en V6 paa akkurat 3.3 liter som ryktene sier ! Paa samme maate som S65 har 4.0 liter etter de kappet av to sylindre fra S85ens 5 liter. Det er nok her disse ryktene har kommet fra og jeg haaper fortsatt de ikke gjennomforer det...
Eirsan Skrevet Desember 2, 2010 Skrevet Desember 2, 2010 Håper dem ikke bytter ut V10'er for V8'er på M5! 8'ere har BMW nok av Håper dem ikke kutter ut R6 heller, nå begynner det som er typisk BMW å bli borte:S Snart er vell ikke veien til forhjulstrekk lang heller :S
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå