oygab Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Hei Jeg har en e36 328i med effektanlegg og uorginalt grenrør. Derfor bråker bilen myyye. Finnes det en enkel måte å dempe lyden på? Montere et annet endrerør eller lignende? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Du svarer egentlig på ditt eget spørsmål Bytt tilbake til orginale deler f.eks eksospotte. Sliter du med resonans i bilen eller er det det generelle lydnivået som er plagsomt ? Resonans inne i bilen skyldes dårlige/uorginale lester på eksosen. F.eks at gummi oppheng er byttet ut med stål fester. Da forplanter lyden seg rett i karosseriet. Om det er generelt lydnivået er det bare å begynne å bytte tilbake til orginale deler Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oygab Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Det er egentlig mengden "bass" som er problemet. Jeg har ingen av de orginale delene. Fikk bilen sånn den er nå. Derfor tenkte jeg å sjekke med dere nøyaktig hva som må byttes for å løse problemet før jeg gikk igang med å bestille noe Men altså eksospotten kan byttes for å redusere lyden? Og det vil ikke skape problemer at denne ikke hører til effektanlegget? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Olelink Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 ikke sålenge effektanlegget ditt ikke har annen dim på eksosrørene og/eller bruker annen måte å skjøte sammen rørene på enn orginalt. Isåfall må du bytte mer eller sveise. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå