///Kleven Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Hei, vurderer og kjøpe meg 98mod 525dat og lurer på om det er noen som veit om noen svakheter på disse? Bil/motor har gått ca 270000 og jeg lurer på om det er noen svakheter med motor, girkasse (automat) eller noe annet? Er nivåregulering på den. Takker for svar! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Flextron Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Her står det litt om e39: http://www.autopower.se/Guider/Begagnatguiden/E39/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 viewtopic.php?f=1&t=161793 dette er en m51tu motor Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kleven Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 Ja, veit alt sånn men trenger info ang bruktbilkjøp. Om det er noe som er svakhet på disse? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 da har du faktisk ikke lest tråden jeg linka til. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Automatkassen er en svakhet på disse,de har eg fra en som overhaler automatkasser.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Andreas1 Skrevet November 22, 2010 Share Skrevet November 22, 2010 Som han over meg sier, girkassen. Har selv havarert en slik. I tillegg er motoroppsettet du ser på litt nervøst slik at den girer mye. Har du råd til facelift med 163 hK er det å anbefale. Da slipper du også kronglete bremseskjold. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kleven Skrevet November 22, 2010 Forfatter Share Skrevet November 22, 2010 hei. var det jeg hadde en følelse på, prøvde bilen nå og den giret fint ingen rykking akkurat byttet olje så det virker jo bra:) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Se etter diesel lekkasje på pumpa og på dyser. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Kleven Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 ok. men om den har gått 270000km gjør ikke det noe? syns det er litt langt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hauken Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Motoren går nok de dobbelte,men kassen kan bli et problem,eg betalte 25t for overhaling... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BMW 2002 Fredrik Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 Skjønner ikke hvordan folk klarer å ta knekken på de girkassene. Pappa sin hadde gått 400 000 km med samme automatkasse. Den hadde trukket campingvogn i 2 tonns klassen hver sommer siden bilen var ny i tillegg til at tyskern som eide den før oss hadde kjørt 145 000 km på to år der han KUN trakk en svær kapellhenger med masse møbler (han drev en møbelbutikk). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bjørner Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 270000 er ikke ille på den motoren. Min motor hadde gått 445.000 km da eg bytta den pga ekstrem diesellekkasje på pumpa. Men motoren gikk helt fint. Har manuell kasse på min TDS så kjenner ikke til automatproblemer . Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå