Torminator Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 Tenkte å bytte kjedestrammeren på min E36 320i. Noen som har tips og triks? Er det en lett jobb?
JENSSEN Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 er egenltig ikke no lett job, hvorfor skal du bytte den?=S
baremats91 Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 er en ganske lett jobb, byttet på min bil på ca 2min det letteste er om du vrir motoren mot klokka så du får slakk i kjedet på den siden strammeren sitter (ikke gjør det når strammeren er ute) så skrur du bare ut strammeren og skrur inn den nye
Torminator Skrevet November 22, 2010 Forfatter Skrevet November 22, 2010 Ok. Er det som å skru ut en skru, og skru inn en ny en? Ikke noe annet en må tenke på? Tenkte å bytte for å være sikker på at det ikke blir slakke i kjedet, som gjør at kjede og tannhjul slites fortere. Hvor mye bør jeg vri den mot klokka? Regner med at du mener "mot klokka sett forfra?"
baremats91 Skrevet November 22, 2010 Skrevet November 22, 2010 er bare å skru ut å skru inn en ny en ja, trenger ikke å vri mye, trenger bare litt for at kjedet skal bli slakkere, da er det lettere å få presset/skrudd inn den nye, er mot klokka sett forfra ja
Torminator Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Flott! Takk for tips! Er det original BMW-strammer som er tingen, eller finnes det ettermarkeds-deler som er bedre og mer holdbare? Har lest om både fjærstyrte og oljetrykkstyrte.
baremats91 Skrevet November 23, 2010 Skrevet November 23, 2010 tror det bare finnes original BMW-strammer, jeg har ikke sett noen uorg hvertfall men er sikkert andre her inne som veit det
Torminator Skrevet November 23, 2010 Forfatter Skrevet November 23, 2010 Ok, da får vi se om noen andre her inne kommer med tips før innkjøp og bytte!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå