Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er en ganske lett jobb, byttet på min bil på ca 2min ;) det letteste er om du vrir motoren mot klokka så du får slakk i kjedet på den siden strammeren sitter (ikke gjør det når strammeren er ute) så skrur du bare ut strammeren og skrur inn den nye :)

Skrevet

Ok. Er det som å skru ut en skru, og skru inn en ny en? Ikke noe annet en må tenke på?

Tenkte å bytte for å være sikker på at det ikke blir slakke i kjedet, som gjør at kjede og tannhjul slites fortere.

Hvor mye bør jeg vri den mot klokka? Regner med at du mener "mot klokka sett forfra?"

Skrevet

er bare å skru ut å skru inn en ny en ja, trenger ikke å vri mye, trenger bare litt for at kjedet skal bli slakkere, da er det lettere å få presset/skrudd inn den nye, er mot klokka sett forfra ja ;)

Skrevet

Flott! Takk for tips!

Er det original BMW-strammer som er tingen, eller finnes det ettermarkeds-deler som er bedre og mer holdbare?

Har lest om både fjærstyrte og oljetrykkstyrte.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...