Gå til innhold

Hvilke lyspærer i e34 93? skal bestille xenon..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Husk at ikke reflektor og glass er laget for xenon, så å bruke dette i nær og tåke er etter min mening egoistisk og direkte trafikkfarlig. Det kan gå utover andre... hold deg til fjernlys så har det ikke så mye å si. Evt tåkelys også om de bare blir brukt etter reglene - før mørkets frembrudd :)

Skrevet
Husk at ikke reflektor og glass er laget for xenon, så å bruke dette i nær og tåke er etter min mening egoistisk og direkte trafikkfarlig. Det kan gå utover andre... hold deg til fjernlys så har det ikke så mye å si. Evt tåkelys også om de bare blir brukt etter reglene - før mørkets frembrudd :)

Egoistiskt og trafikkfarlig er det når en idiot setter inn xenon i en 84 Kadett med åpne reflektorer...

blir mye bedre når bilen har linselys i både nær og tåkelys og riktig justerte lykter og har mulighet til og justere fortløpende innenfra.

Har sett min del av orginale xenonbiler med den automatiske lyktejusteringen defekt så de blender. så tar det ikke så tungt :)

Mer skummelt hvis jeg hadde kjørt på slitte dekk nå...

Skrevet

Ikke noe bedre det du velger å gjøre. Linselyset ditt er nok ikke designet for en xenon pære. Du har ikke automatisk høyderegulering og muligens ikke lyktespylere? Du vil aldri få regulert dette innenfra på samme måte som systemet er laget.

Jeg har ikke nevnt noe om idioter, det var dine egne ord.

At du sammenligner dette med dekk på bilen er helt bak mål... Kjører du på trafikkfarlige dekk så burde du aldri vært på veien!

Skrevet

Hvis det skal være godkjent må det også være typegodkjent til bilen. Dette er veldig firkantet. Du må da selvsagt bruke originale eller tilsvarende deler hele veien. Sensor må kobles opp, usikker på om denne går via noe styreenhet.. mest sannsynlig. Også må du selvsagt ha lyktespylere :) Mye bedre å kjøpe godt halogenpærer.. sparer deg for mye tid og hodebry :) Evt bytt hele bilen!

Skrevet

Er klar over reglene..har 11 år innen bilfag.. Startet ikke tråden for og få dem oppsummert;)

Bruk heller energien din på de som turbokonverterer og nesten dobler effekt uten godkjenning...eller oppgraderer bremser.

Setter pris på ditt synspunkt men anser saken som ferdig snakket.

Ha en god dag:)

Skrevet

Hvis du har 11 år innen bilfag så vet du bedre.. men men.. dette var da ikke en tråd om dårlige dekk eller turbokonvertering.

Etter 11 år innen bilfag ville du klart å finne ut av hvilken pære bilen din har :) mulig det er modellbiler du har drevet med? Og ja, jeg ser du ikke har bilen der.. men det er da evig mange sider på nettet hvor du kan bla opp biltypen for å finne pære.

Skrevet

Vet du hva? Jeg har ikke gått til personlig angrep på deg i denne tråden.

Skal ikke gå utover meg at det ikke har blitt noe på deg på en stund ;)

Ha en ellers god dag.

Over og ut!

Skrevet

Virker bare som du ikke klarer å komme med et eneste innlegg uten å trekke inn noe useriøst. Det er da et diskusjonsforum, du må tåle å få meninger når du legger ut planene dine på nett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...