Bimmarn Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Hei! Lurer på om det kan lekke olje fra toppakning uten at det merkes noe på olje i vann og omvendt og vanntemp. Det har nemlig vert litt for mye olje på motoren, så jeg lurer på om det kan være det at toppakning eller bunnpannepakning er sprengt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ballder Skrevet November 23, 2010 Share Skrevet November 23, 2010 Kan lett ha en liter olje for mye uten at det skulle skade på noen måte. Bruker den olje nå, siden du stiller spørsmålet slik du har gjort, eller bare lurer du sånn generelt om det kan skade motor med litt for mye olje? Fyller du på ett par tre liter for mye, så kan det oppstå skader ja, men en liter eller halvannen vil jeg påstå går greit ved normal kjøring. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bimmarn Skrevet November 24, 2010 Forfatter Share Skrevet November 24, 2010 Kan lett ha en liter olje for mye uten at det skulle skade på noen måte. Bruker den olje nå, siden du stiller spørsmålet slik du har gjort, eller bare lurer du sånn generelt om det kan skade motor med litt for mye olje? Fyller du på ett par tre liter for mye, så kan det oppstå skader ja, men en liter eller halvannen vil jeg påstå går greit ved normal kjøring. Den bruker ikke olje i det heletatt. jeg vet at toppdekselpakningen lekker da det kommer olje ned til tennpluggene. det lekker litt en annen plass også , men greier ikke å finne ut akkurat hvor. det er fra området rund oljefilterkoppen og ned...allefall rundt der en plass. Under bunnpanna er det et lokk (?) med tre skruer, det er der dråpene kommer i fra, MEN tror ikke det er der det lekker, iogmed at det er oljete oppover hele veien mot oljefilterkoppen. bilen drar og går som den skal og vanntempen står der den skal.... bortsett fra på tomgang da står denj å småjager på tomgang. akkurat slik som denne her: btw, det er bare snakk om 2-3mm for mye olje over max på peilepinnen.... e34 m50b20 dette dreier seg om Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå