Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

523ia 98' med 394+ på tellern..bilen var just på jaeger med 4 punkter på eu kontroll, styrekule, stag bak, lekkasje frontdeksel motor (?) og gåen pære på tåkelys venstre --ikke for mye på en så langt gått bil..spørsmålet er og, hva med motor ? , merker mye "metall lyder" i 2-3 sekunder etter kaldstart, går fint eretter..men den skal snart på oljeskft. BMW mekanikerene mente at jeg kunne holde intervaller på 20-25K selv om motor hade dratt jorden rundt..føler meg usikker, burde ikke en motor med så lang fartstid bli behandlet penere ? , og hva bør jeg se opp for ? bilen legges ut for salg så snart jeg har GT'en min her :D

Skrevet

Var litt av ei lengde på en såpass "ny" bil. En longlifeolje er ikkje noe dårligare etter 25000km om bilen har gått 50000km eller 500000km. Om du får havari på motoren, så er det i så fall på grunn av at motoren er naturlig utslitt og ikkje av at det er olja som er for dårleg.

Skrevet

Med den km stand hadde eg Byttet reg kjede med skinner og strammere. Kjipt om dette ryker. Kan forklare lydene du hører. Ang olje så er det normale intervall selv om lang fartstid.

Skrevet
Var litt av ei lengde på en såpass "ny" bil. En longlifeolje er ikkje noe dårligare etter 25000km om bilen har gått 50000km eller 500000km. Om du får havari på motoren, så er det i så fall på grunn av at motoren er naturlig utslitt og ikkje av at det er olja som er for dårleg.

Det har nok en god del å si på hvor lenge oljen holder. Om motoren er sliten og har mye blow by vil det kommer mere forbrenningsgasser i oljen, og den vil følgelig ikke "vare" like lenge.

Ville selv aldri kjørt 25.000 km mellom hvert skift uansett olje.

Skrevet

Hadde det vært min bil ville jeg byttet på 15000 og ikke bekymret meg stort. Er motoren godt holdt tidligere så går den lenge fortsatt :)

Bruksverdi og salgsverdi er dessverre langt fra hverandre på disse bilene..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...