BMWe36320iM-tec Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 hei. har et problem med at temperaturmåleren står på rødt med en gang jeg skrur på tenninga , noen som vet ka det kan være ? fikk det etter et motor bytte . takker for svar
bjornar-a Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 åssen motor har du byttet fra og til? kortsluttning i temp sensoren? da vil den vise max?
baremats91 Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 kjekt å vite åssen motorbytte du har utført før vi kan gi deg noe særlig svar
AlXz Skrevet November 24, 2010 Skrevet November 24, 2010 Blir omtrent slik om man putter e34 motor i e36 f.eks. Vanntemp sensor som sitter skrudd inn i toppen (under innsug) må byttes. Godt mulig det funker å lodde på en motstand eller noe også.. Men av en eller annen grunn har e34 og e36 forskjellig temp sensor selv om motoren ellers er identisk.
BMWe36320iM-tec Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 har bytta til en m50 motor som sto i en 92 model som hadde boch coiler brukte ledningsnett og coiler fra forige motor som var 1993 med andre type coiler simens hjerne, begge er e36 motorer. prøvde å bytte begge disse pluggene under innsug og de funka på forrige motor. får også en klunke lyd bakfra når jeg gasser litt på hva kan dette være ? kansje et kryss ?
BMWe36320iM-tec Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 har bytta til en m50 motor som sto i en 92 model som hadde boch coiler brukte ledningsnett og coiler fra forige motor som var 1993 med andre type coiler simens hjerne, begge er e36 motorer. prøvde å bytte begge disse pluggene under innsug og de funka på forrige motor. får også en klunke lyd bakfra når jeg gasser litt på hva kan dette være ? kansje et kryss ?[/quote hvordan finner jeg kryss til denne da på koed ?
baremats91 Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 har bytta til en m50 motor som sto i en 92 model som hadde boch coiler brukte ledningsnett og coiler fra forige motor som var 1993 med andre type coiler simens hjerne, begge er e36 motorer. prøvde å bytte begge disse pluggene under innsug og de funka på forrige motor. får også en klunke lyd bakfra når jeg gasser litt på hva kan dette være ? kansje et kryss ? spissingsforinger er største sannsynlighet
BMWe36320iM-tec Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 var under å røsket litt men alt kjennes tight ut. men så at hardykoblinga har en del sprekker, fikk denne klunkinga etter jeg børna diffen til et smell, den er da byttet og foringene på den ser bra ut har starmmet alt bra også
BMWe36320iM-tec Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 bump. noen som har noe å si om dette ?
Olelink Skrevet November 30, 2010 Skrevet November 30, 2010 Prøv å ohm temp sensoren å se om det er feil med den før du bytter noe. Klunkelyden minner mest om traversforing(-er). Hardykoblinga burde ikke gi klunkelyder.
BMWe36320iM-tec Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Prøv å ohm temp sensoren å se om det er feil med den før du bytter noe.Klunkelyden minner mest om traversforing(-er). Hardykoblinga burde ikke gi klunkelyder. lyden kommer når jeg girer.. kansje jeg må under å skru traversen hardere fast.. okei når jeg ohmer pluggen så tar jeg bare fra pinne til pinne ? hvis ikke feilen ligger der og ikke i kabelen så må det jo være bakpå spedoet
Olelink Skrevet Desember 1, 2010 Skrevet Desember 1, 2010 Klunker det om du gir/slakker av gassen raskt under kjøring ? Ta med en som sitter i baksetet, han vil høre det godt om det er traversforingene. Om du har m50 uten vanos er det vel 1-polt temp sensor, da måler du mellom den ene pinnen og jord (blokka, minuspol på batteri osv).
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå