Gå til innhold

E36 GTR Stroker Turbo


Nupen1
 Share

Anbefalte innlegg

Vel, min bil gikk 17 sekunder fortere rundt Rudskogen etter jeg byttet :)

 

Da var det nok noe som var galt med det gamle understellet, samt en del andre faktorer som spilte inn også f.eks. baneforhold, og kanskje du hadde gjort flere oppdateringer på bilen også? Du får ikke meg til å tro at det er 17 sekunder forskjell på et friskt KW-understell og Intrax sitt understell..... Beklager, men den må du lenger ut på landet med! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 sek.. Høres riktig ut det. Min gikk femten sek fortere med Intrax. Se videoer under. KW på den øverste, Intrax på den nederste. Føles seriøst ut som en helt annen bil etter jeg byttet... (Sorry for tråd spam)

 

 

Endret av setra
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur fremdeles ikkje dette aleine kan skyldes dempere som er litt med. Då har eg hvertfall mistet trua på KW. Eg byttet fra eit billig K-sport sett uten justeringer og delt demper/fjør, til det settet eg har nå ca 8 sek forskjell. Men da er det gjort andre oppgr. i tillegg, diff foringer og dekk. Ska ikkje sei eg har ei kjempe tid på skogen, 1,34, men trur ikkje nye dempere får meg ned til 1,24. Kor mange runder på skogen er det mellom den første video'en og den siste.

Sent from my iPhone using Tapatalk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du skulle legge merke til det jeg, men forrige innlegg var ment sarkastisk.. Når jeg sa "det føltes som en helt annen bil å kjøre" var det fordi det det faktisk var en helt annen bil jeg kjørte. 1,45 runde med en 3l compact med semi slicks vs pers med m3-r'en... Er ikke snakk om at det er mulig å droppe så mye bare ved å bytte fra kw til intrax. Tipper du dropper 7-8 sek fra orginal BMW dempere til intrax. Kanskje tre fire sek fra to veis kw til fireveis intrax.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trodde du skulle legge merke til det jeg, men forrige innlegg var ment sarkastisk.. Når jeg sa "det føltes som en helt annen bil å kjøre" var det fordi det det faktisk var en helt annen bil jeg kjørte. 1,45 runde med en 3l compact med semi slicks vs pers med m3-r'en... Er ikke snakk om at det er mulig å droppe så mye bare ved å bytte fra kw til intrax. Tipper du dropper 7-8 sek fra orginal BMW dempere til intrax. Kanskje tre fire sek fra to veis kw til fireveis intrax.

Hehe, må innrømme eg bare leste teksten. Var ikkje motaklig for slikt dagen derpå  :drink:  8-[

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det nok noe som var galt med det gamle understellet, samt en del andre faktorer som spilte inn også f.eks. baneforhold, og kanskje du hadde gjort flere oppdateringer på bilen også? Du får ikke meg til å tro at det er 17 sekunder forskjell på et friskt KW-understell og Intrax sitt understell..... Beklager, men den må du lenger ut på landet med! ;)

 

Baneforholdene var mye godt like. Det var E30Meet 2013 og 2014 begge. Bilen var stort sett lik, bortsett i fra R-dekk  :stupid:  , Intrax, OS Giken diff og andre klosser.

Det som er rart er at bilen gikk fort rundt Våler (konsekvent 1:07), men var useless på Rudskogen. KW understellet var for myke fjærer på til S50 motoren, den stupte under nedbremsing og jeg mistet grepet bak. Da gikk den alt for tidlig på ABS og jeg fikk lang bremselengde + litt mye overstyring til tider.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...

Flott arbeid! Flytter du girspake med overføring lenger bak?

Takker :)

Nei ikkje lengre enn den er flyttet på denne, da må stolen flyttes og det er det ikkje mulighet for her pga buret. Så må tilpasse konsoll til gir spak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...
  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...