Gå til innhold

E36 GTR Stroker Turbo


Nupen1
 Share

Anbefalte innlegg

Ka med denne pakningen da, eller dette er jo til S50 men tilsvarende til M50?

http://www.pure-pf.com/webshop/ppf_webs ... ts_id=1167

Sjå der ja!!:) Om da ikkje blir suksess med ny MLS er da ingen vei utenom. Virker for meg som om da har vore litt vela mykje trykk ute å gått for MLS pakningen som gjekk til h.. Blir ikkje heilt klok på måten den er blåst på. 8) Har bestilt ny MLS så velger å prøve den før eg gjer noko meir :twisted:

Folket sier jo at man kan få problemer med å få en MLS-pakning tett. EEr jo en helv.... haug med lag som skal tettes......godt stoff mellom hvert lag er vel stikkordet.

Jo kjøper den!!:)

Men som du ser på bildene, har det ikkje nett vore litt lekk..

Å i ogmed at strekkbolter er byttet ut med støds og det er stålpakn. noko som burde vore dødt matriale. Så hadde eg ikkje venta så mange å store lekkasje punkt.. Er dette eg hadde håpa andre som hadde erfaringer med kunne dele, både lekkasje samt kor mykje trykk som var kjørt!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med MLS, brukte 3,5mm MLS uten pakkningstoff på en orginal motor en gang uten å plane topp eller blokk, brukte ARP bolter og kjørte på 0.5bar og holdt iallefall de halve året jeg hadde den. Turbomotoren jeg har nå har jeg plana både topp og blokk med MLS finish (veldig fin planing) Og brukt Loctite 3020 mellom alle lag å ARP bolter. Kjører på 1.5bar og har kjørt i hele sommer uten problem, var også oppe i 2.2bar i benken på noen pull...

Vil absolutt anbefale og bruke loctiten jeg har nevnt det er nok eit must når du skal over 0.5bar

Har du planet blokka?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal prøve mlsen gang til ta bort naglene som holder lagene sammen, og lim hvert lag med loctite så blir det nok bra.

Mangle mlsèr sliter med poppnaglene som holder denne sammen, det blir spenn i pakningen og den tetter ikke.

Er topp og blokk planet skal det gå om du gjør dette over her :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med MLS, brukte 3,5mm MLS uten pakkningstoff på en orginal motor en gang uten å plane topp eller blokk, brukte ARP bolter og kjørte på 0.5bar og holdt iallefall de halve året jeg hadde den. Turbomotoren jeg har nå har jeg plana både topp og blokk med MLS finish (veldig fin planing) Og brukt Loctite 3020 mellom alle lag å ARP bolter. Kjører på 1.5bar og har kjørt i hele sommer uten problem, var også oppe i 2.2bar i benken på noen pull...

Vil absolutt anbefale og bruke loctiten jeg har nevnt det er nok eit must når du skal over 0.5bar

Har du planet blokka?

Takker for tilbakemeldinger!!

Blokka å topp er planet, er brukt loctite på pakning og mellom lag. ARP..

Da som eg er luren på er omfanget av lekkasje, om du ser på bilder er da ikkje ein ''liten'' lekk :)

Men klart om du har vore oppe i 2,2 og da holdt.. :)

Har du fjernet nagler på pakning?? Er personlig skeptisk til dette pga dei heldt styring på pakningslaga. Men veit det er mange som har fjernet disse med bra hell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal prøve mlsen gang til ta bort naglene som holder lagene sammen, og lim hvert lag med loctite så blir det nok bra.

Mangle mlsèr sliter med poppnaglene som holder denne sammen, det blir spenn i pakningen og den tetter ikke.

Er topp og blokk planet skal det gå om du gjør dette over her :)

Som eg skreiv over er eg litt skeptisk til dette pga styring av laga, men klart det er jo styring i dei to styrepinnene som står i blokka.

Så klart det er vert eit forsøk:)

Men har du erfaring frå blåst toppakning?? reffererer til mine bilder om du har sett på dei :)

Takker for svar !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med MLS, brukte 3,5mm MLS uten pakkningstoff på en orginal motor en gang uten å plane topp eller blokk, brukte ARP bolter og kjørte på 0.5bar og holdt iallefall de halve året jeg hadde den. Turbomotoren jeg har nå har jeg plana både topp og blokk med MLS finish (veldig fin planing) Og brukt Loctite 3020 mellom alle lag å ARP bolter. Kjører på 1.5bar og har kjørt i hele sommer uten problem, var også oppe i 2.2bar i benken på noen pull...

Vil absolutt anbefale og bruke loctiten jeg har nevnt det er nok eit must når du skal over 0.5bar

Har du planet blokka?

Takker for tilbakemeldinger!!

Blokka å topp er planet, er brukt loctite på pakning og mellom lag. ARP..

Da som eg er luren på er omfanget av lekkasje, om du ser på bilder er da ikkje ein ''liten'' lekk :)

Men klart om du har vore oppe i 2,2 og da holdt.. :)

Har du fjernet nagler på pakning?? Er personlig skeptisk til dette pga dei heldt styring på pakningslaga. Men veit det er mange som har fjernet disse med bra hell.

Hvilken locktite har du brukt? Ser ut ifra bildene at det ikke er 3020 iallefall... den er rød/rosa å seig så faen, er bare så synd at den er tatt ut av produksjon. Jeg har brukt den i tillegg på alle pakninger på motoren å det har ikke komt en eneste dråpe fra den ennda..

Jeg har ikke fjernet den ringen på mls`en nei, men det er forskjell på mls pakkninger også, jeg kjøpte fra VAC motorsport og de skal være av typen god på den pakkningen er det uthevninger som blir presset isammen når det teites til i tillegg har den en tynn film som hjelper og tette.

Men en ting til.. hvilket moment har du brukt? Jeg teita til med 20, 40, 60, 80, 90nm og ventet en halvtime mellom hver gang, så gikk det vel 3 månder før jeg fikk montert den og startet den. Etter jeg hadde hatt den varm for første gang etterteitet jeg til med 90nm en gang til.

Hvis motoren har stått en stund før du har hatt oppstart så kan det bli strekkt litt så det bør uansett etterteites etter første varmgang og helst med varm motor.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal prøve mlsen gang til ta bort naglene som holder lagene sammen, og lim hvert lag med loctite så blir det nok bra.

Mangle mlsèr sliter med poppnaglene som holder denne sammen, det blir spenn i pakningen og den tetter ikke.

Er topp og blokk planet skal det gå om du gjør dette over her :)

Som eg skreiv over er eg litt skeptisk til dette pga styring av laga, men klart det er jo styring i dei to styrepinnene som står i blokka.

Så klart det er vert eit forsøk:)

Men har du erfaring frå blåst toppakning?? reffererer til mine bilder om du har sett på dei :)

Takker for svar !!

Om du bruker den loctite som er nevnt i tråden er det ikke noe problem med styring, denne er så seig at de beveger ikke mye på seg.

Så bildene dine, har ikke vært borti likt tilfelle tidligere der alle syl lekker. Er noe rart her.

Ser du også skriver du har brukt loctite, da har du i tilfelle brukt feil loctite. Det kan jeg se på bilene ;)

Moment er også viktig med mls, det er ikke bare å dra til alle boltene i full fart med mls..

Man skal dra 30nm vente 30min så dra 60nm vente 30 min så dra 90nm eller mere om du tørr :) Selv går jeg for nesten 100nm på mls som slutt trinn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har bare gode erfaringer med MLS, brukte 3,5mm MLS uten pakkningstoff på en orginal motor en gang uten å plane topp eller blokk, brukte ARP bolter og kjørte på 0.5bar og holdt iallefall de halve året jeg hadde den. Turbomotoren jeg har nå har jeg plana både topp og blokk med MLS finish (veldig fin planing) Og brukt Loctite 3020 mellom alle lag å ARP bolter. Kjører på 1.5bar og har kjørt i hele sommer uten problem, var også oppe i 2.2bar i benken på noen pull...

Vil absolutt anbefale og bruke loctiten jeg har nevnt det er nok eit must når du skal over 0.5bar

Har du planet blokka?

Takker for tilbakemeldinger!!

Blokka å topp er planet, er brukt loctite på pakning og mellom lag. ARP..

Da som eg er luren på er omfanget av lekkasje, om du ser på bilder er da ikkje ein ''liten'' lekk :)

Men klart om du har vore oppe i 2,2 og da holdt.. :)

Har du fjernet nagler på pakning?? Er personlig skeptisk til dette pga dei heldt styring på pakningslaga. Men veit det er mange som har fjernet disse med bra hell.

Hvilken locktite har du brukt? Ser ut ifra bildene at det ikke er 3020 iallefall... den er rød/rosa å seig så faen, er bare så synd at den er tatt ut av produksjon. Jeg har brukt den i tillegg på alle pakninger på motoren å det har ikke komt en eneste dråpe fra den ennda..

Jeg har ikke fjernet den ringen på mls`en nei, men det er forskjell på mls pakkninger også, jeg kjøpte fra VAC motorsport og de skal være av typen god på den pakkningen er det uthevninger som blir presset isammen når det teites til i tillegg har den en tynn film som hjelper og tette.

Men en ting til.. hvilket moment har du brukt? Jeg teita til med 20, 40, 60, 80, 90nm og ventet en halvtime mellom hver gang, så gikk det vel 3 månder før jeg fikk montert den og startet den. Etter jeg hadde hatt den varm for første gang etterteitet jeg til med 90nm en gang til.

Hvis motoren har stått en stund før du har hatt oppstart så kan det bli strekkt litt så det bør uansett etterteites etter første varmgang og helst med varm motor.

Er brukt 3020!! Er foresten ikkje gått ut av produksjon!! :) Kjøpte mine på KOED.

Toppen er teita 30- 60- 90. Grunnen til at eg spør som eg gjør er at eg har ein teori på at det er effekten som har tatt den!! At effekten ligg for langt nede på registeret.. Ville høre om det er andre som har vorwe borti det samme...??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal prøve mlsen gang til ta bort naglene som holder lagene sammen, og lim hvert lag med loctite så blir det nok bra.

Mangle mlsèr sliter med poppnaglene som holder denne sammen, det blir spenn i pakningen og den tetter ikke.

Er topp og blokk planet skal det gå om du gjør dette over her :)

Som eg skreiv over er eg litt skeptisk til dette pga styring av laga, men klart det er jo styring i dei to styrepinnene som står i blokka.

Så klart det er vert eit forsøk:)

Men har du erfaring frå blåst toppakning?? reffererer til mine bilder om du har sett på dei :)

Takker for svar !!

Om du bruker den loctite som er nevnt i tråden er det ikke noe problem med styring, denne er så seig at de beveger ikke mye på seg.

Så bildene dine, har ikke vært borti likt tilfelle tidligere der alle syl lekker. Er noe rart her.

Ser du også skriver du har brukt loctite, da har du i tilfelle brukt feil loctite. Det kan jeg se på bilene ;)

Moment er også viktig med mls, det er ikke bare å dra til alle boltene i full fart med mls..

Man skal dra 30nm vente 30min så dra 60nm vente 30 min så dra 90nm eller mere om du tørr :) Selv går jeg for nesten 100nm på mls som slutt trinn

Har nok brukt rett loctite, men må sei at eg venta ikkje 30 min mellom hvert trekk :( Men skal ta med meg dette til eg montere toppen igjenn, men først skal eg montere H- profil staker og ARP i bunndel..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bli kvit viss du skal bredda den Torstein:-)

vil tru det kan vere tenning som har tatt pakninga di før du fikk rett tennings merke. fjern naglene og lim mellom alle laga og trekk den rett og kjør den skikligt varm og trekk med 90-100nm då:-)

viss ikkje så passe jo alt turbo tinga dine over på min:-) hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...