sladjan Skrevet November 24, 2010 Share Skrevet November 24, 2010 finner ikke nok info om dette egentli så prøver først den lette veien og det er å spørre! har kjøpt meg en m3 3.0diff 3,15 utveksling. Det jeg egentli lurer på er om hva drivaksler må jeg bruker for at dette skal gå? må det være m3 eller kan det være 325 og 328? Må også de medbringere som går i diffen være med fra 325 eller er de helt like på m3/325/328. Har m3 liggende.... På forhånd takk! -Sladjan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 kom igjen folkens! er store type diff dette, noen må jo ha erfaring med sånt.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 27, 2010 Share Skrevet November 27, 2010 320 har 168 diff right? Okei, da har du en boltsirkel på 80mm på flensene. M3 har 188 diff og 94mm boltsirkel. Ergo no good. Det du kan prøve først, (vet ikke om det går) er å se om du kan bruke 80mm flensene fra 168 på 188 diffen. Da har du løst problemet ditt på aller enkleste måte og bruker dine nåværende stikkaksler. Om det ikke passer så blir det alternativ 2. Om du finner flenser som har 80mm boltsirkel fra en 188 diff, vet ikke om det finnes men, da ville jeg prøvd å fått tak i slike. Og får du ikke tak i det, så er det kun m3 aksler på passer rett på m3 diffen. Skal du bruke 325, 328 aksler må du igjen bytte flenser på diffen til noen med 86mm boltsirkel. Håper det hjalp litt. All info jeg skrev her står i delekatalogen forresten Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 Har den lille diffen på bilen nå ja. Og den m3diffen jeg har fått tak i har jo m3 flenser. Ser det er masse deler til salgs ute men er det noen som kan bekrefte om at m3 drivaksler passer på en vanlig e36 bakstilling? Er redd for at de blir for store vet ikke jeg ...... Tror ikke jeg kan bruker mine drivaksler pga de er for lange eller noe, pga diffen er litt mindre enn m3 diffen.... ingen med direkte erfaring her eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///Naitsirk Skrevet November 28, 2010 Share Skrevet November 28, 2010 Tror ikke jeg kan bruker mine drivaksler pga de er for lange eller noe, pga diffen er litt mindre enn m3 diffen.... ingen med direkte erfaring her eller? Det har du jo selvfølgelig helt rett i. Dem blir for lange Så lenge det er like splines på hjulnavet på 320 og m3 , ser delenummer er ulikt men kan komme av andre ting, så skal m3 aksler passe som hans i grete på vanlig e36 bakstilling Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
sladjan Skrevet November 28, 2010 Forfatter Share Skrevet November 28, 2010 satser på det. leter nå etter m3 mellomaksel og drivaksler. Får bare prøve å se hehe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå