Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei noen som vet hva det kan være at bilen har på en måte mistet bunndraet denn hadde?

skjedde plutselig, føler nesten som om bilen ikke har noen spesielle krefter på bunndraget, men går heller jevnt opp.

før var den sterkere på bunnen før den dalte på topp. nå er det likt!?!

noen mente at det kunen være en arm på turbo, isåfall hvilke arm er dette, og hvordan ser den ut?

har byttet

-luftmassemåler

-ny turbo

- ny diesel partikkelfilter

Skrevet

det ligger inne en "kampanje" på dette, staget som styrer vnt skal byttes om ikke du fikk dette nytt med turbo (ofte får man ikke det).

Skrevet

ahaaa.. selv om turboen er kjøpt et annet sted, så kan jeg få bytta dette på "kampanjen" ?

og hva koster den har du et bilde? event hvor jeg kan finne delenr?

Skrevet

ok.. sorry, mulig den ikke lå inne som kampanje. men den ligger inne i ASAP.

eller, kanskje noen av de som pdd jobber hos bmw kan bekrefte om dette gjelder din motor, eller om det ikke kom før n serien..? mente det gjaldt m47tu2.

Skrevet

mulig det hehe, håper det iallefall. fant ut sist at Luftmassemåler var deffekt, bilen ble mye bedre, men ikke god nok, er det slik at nye luftpmassemåleeren ogpså må programeers inn i ecu på nytt elelr slik?

og hva er ASAP hvis de på bmw spørr;)?

Skrevet

skal vel egentlig kodes når man bytter lmm.. spørs vel om ny lmm har samme nr.

after sales assistance portal. Inni der står de fleste kjente problemer. Bla kom det et repsett (mener jeg å huske da) til vnt staget på denne motoren. (som sagt, mener jeg å huske).

Skrevet
skal vel egentlig kodes når man bytter lmm.. spørs vel om ny lmm har samme nr.

after sales assistance portal. Inni der står de fleste kjente problemer. Bla kom det et repsett (mener jeg å huske da) til vnt staget på denne motoren. (som sagt, mener jeg å huske).

flott skal ta dettemed bmw på skøyen imorgen, så håper de finner ut av det;) kjedelig med diesel biler altså, så mye mer som er å passe på:(

Skrevet

nåja.. lmm er det på bensinbiler også, og du slipper å skifte coiler og reg kjede strammer..

lykke til :)

er jo uansett ikke noe vanskelig problem du har. på med tester så tar det ikke lange tida om de vet hva de driver med.

Skrevet

var innom BMW nettop på skøyen og tok dignosetest for nettesum 1122:( ingen feil funnet....... snakk med han som tok testen angående den amren/ventilen, og han mente det ikek var noen arm på turboen, og atden ligger sammenkoblet på turboen hvis den var ny. men han merket selv at bilen ikke dro som den skulle....

what shalll i do?

Skrevet

selvfølgelig er det en arm på turboen. hvordan skal man ellers flyye vnt? tankekraft?

men ja, den kommer nok sammen med ny turbo. når ble denne bytta?

og uansett så tar det jo mekanikeren 5minutt å kjøre denne testmodulen.

jeg tror du (som mange andre) angriper dette litt feil. Du skal ikke be om en diagnosetest, du skal be dem finne ut hva som er feil.

Skrevet

hei igjen turboen ble bytta for ca 5000 km siden,

veldig rart at de ikek sjekak dette, skal be dem gjøre dette da de tok 1122 kr for 5 min diagnose! jeg ba dem ikek ta dette, men de tok dette selv.... skal siifra til dem at de bør sjekke den armen.. hvis de vet hva armen er da:S

Skrevet

i bilen din sitter det en m47 motor, den armen som har vært noe treg sitter på turboen som n47 motoren har, sjekk vacuum slanger som går over motoren i forkant for lekkasje, pleier å gnisse hull i disse.

Skrevet

og dette er du sikker på? at ikke den er på tu2? bare husker at jeg gjorde dette noen ganger i 2008/9.. og da var n47 rimelig ny... har du tilgang til asap så kunne du jo lagt ut den her, da dette er noe mange spør om.

vakumslanger har vært et problem, men jeg har aldri sett det på så "nye" biler.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...