badsha Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 hei noen som vet hva det kan være at bilen har på en måte mistet bunndraet denn hadde? skjedde plutselig, føler nesten som om bilen ikke har noen spesielle krefter på bunndraget, men går heller jevnt opp. før var den sterkere på bunnen før den dalte på topp. nå er det likt!?! noen mente at det kunen være en arm på turbo, isåfall hvilke arm er dette, og hvordan ser den ut? har byttet -luftmassemåler -ny turbo - ny diesel partikkelfilter
Gjest Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 det ligger inne en "kampanje" på dette, staget som styrer vnt skal byttes om ikke du fikk dette nytt med turbo (ofte får man ikke det).
badsha Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 ahaaa.. selv om turboen er kjøpt et annet sted, så kan jeg få bytta dette på "kampanjen" ? og hva koster den har du et bilde? event hvor jeg kan finne delenr?
badsha Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 ringte nettopp BMW Norge, og den kamnpanjen var helt ukjent for dem:S
Gjest Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 ok.. sorry, mulig den ikke lå inne som kampanje. men den ligger inne i ASAP. eller, kanskje noen av de som pdd jobber hos bmw kan bekrefte om dette gjelder din motor, eller om det ikke kom før n serien..? mente det gjaldt m47tu2.
badsha Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 mulig det hehe, håper det iallefall. fant ut sist at Luftmassemåler var deffekt, bilen ble mye bedre, men ikke god nok, er det slik at nye luftpmassemåleeren ogpså må programeers inn i ecu på nytt elelr slik? og hva er ASAP hvis de på bmw spørr;)?
Gjest Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 skal vel egentlig kodes når man bytter lmm.. spørs vel om ny lmm har samme nr. after sales assistance portal. Inni der står de fleste kjente problemer. Bla kom det et repsett (mener jeg å huske da) til vnt staget på denne motoren. (som sagt, mener jeg å huske).
badsha Skrevet November 25, 2010 Forfatter Skrevet November 25, 2010 skal vel egentlig kodes når man bytter lmm.. spørs vel om ny lmm har samme nr. after sales assistance portal. Inni der står de fleste kjente problemer. Bla kom det et repsett (mener jeg å huske da) til vnt staget på denne motoren. (som sagt, mener jeg å huske). flott skal ta dettemed bmw på skøyen imorgen, så håper de finner ut av det;) kjedelig med diesel biler altså, så mye mer som er å passe på
Gjest Skrevet November 25, 2010 Skrevet November 25, 2010 nåja.. lmm er det på bensinbiler også, og du slipper å skifte coiler og reg kjede strammer.. lykke til er jo uansett ikke noe vanskelig problem du har. på med tester så tar det ikke lange tida om de vet hva de driver med.
badsha Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 var innom BMW nettop på skøyen og tok dignosetest for nettesum 1122:( ingen feil funnet....... snakk med han som tok testen angående den amren/ventilen, og han mente det ikek var noen arm på turboen, og atden ligger sammenkoblet på turboen hvis den var ny. men han merket selv at bilen ikke dro som den skulle.... what shalll i do?
Gjest Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 selvfølgelig er det en arm på turboen. hvordan skal man ellers flyye vnt? tankekraft? men ja, den kommer nok sammen med ny turbo. når ble denne bytta? og uansett så tar det jo mekanikeren 5minutt å kjøre denne testmodulen. jeg tror du (som mange andre) angriper dette litt feil. Du skal ikke be om en diagnosetest, du skal be dem finne ut hva som er feil.
badsha Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 hei igjen turboen ble bytta for ca 5000 km siden, veldig rart at de ikek sjekak dette, skal be dem gjøre dette da de tok 1122 kr for 5 min diagnose! jeg ba dem ikek ta dette, men de tok dette selv.... skal siifra til dem at de bør sjekke den armen.. hvis de vet hva armen er da:S
helgeb Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 i bilen din sitter det en m47 motor, den armen som har vært noe treg sitter på turboen som n47 motoren har, sjekk vacuum slanger som går over motoren i forkant for lekkasje, pleier å gnisse hull i disse.
Gjest Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 og dette er du sikker på? at ikke den er på tu2? bare husker at jeg gjorde dette noen ganger i 2008/9.. og da var n47 rimelig ny... har du tilgang til asap så kunne du jo lagt ut den her, da dette er noe mange spør om. vakumslanger har vært et problem, men jeg har aldri sett det på så "nye" biler.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå