krizz Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 heihei Trenger hjelp med kobling i forskjellige ohm? Har 2stk Dynabel DY9412 12" Multimagnet Subwoofer 4 ohm - 800W RMS Og skal kjøpe dynaBel BF4501 eller dynaBel BF7501 også lurte jeg på hvordan jeg kobler BF4501'n/subbene til 1ohm slik at det yter mest.. Her ikke peiling på dette med kobling av stereo! Enten det, eller BF7501'n til 2ohm. Håper dere fårstår hva jeg mener! Hvilken av disse egner seg best til subbene? Takker for hjelp! (skal i en E34 520i btw, tips om kasse?) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Ein sub har ein spole på 4ohm. Da parallellkobler du subwooferene og får ein last på 2ohm Ved seriekobling får du 8 ohm. Er nol ingen fleire muligheiter med disse 2. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 Da må jeg kjøpe BF7501'en for at subbene skal spille bra ? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz Skrevet November 25, 2010 Forfatter Share Skrevet November 25, 2010 parallellkoble slik? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 25, 2010 Share Skrevet November 25, 2010 Parallellkoblingen du linker til, er korrekt. BF7501 vil nok klara å gjera ein litt bedre jobb enn BF4501 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 den jør vel det.. Men det er 2 utganger på den, som egentli bare er en (har jeg hørt). skjønner? er 2 utganger fordi det skal være lettere å koble. Er det uansett hvilken av de to jeg bruker? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
todleif Skrevet November 26, 2010 Share Skrevet November 26, 2010 den jør vel det.. Men det er 2 utganger på den, som egentli bare er en (har jeg hørt). skjønner? er 2 utganger fordi det skal være lettere å koble. Er det uansett hvilken av de to jeg bruker? Sia det er ein monoforsterker, har den jo berre 1 utgang. 2-kanals forsterker har 2 utganger 4-kanals forsterker har 4 utganger osv Den har 1 utgang, men 2 tilkoblingspunkter. Og det er det same kva slags tilkoblingpunkter du bruker. (plussene er sammenkobla og minusene er sammenkobla) Og som du seier, er det for å gjere det lettere å koble. (når du har fleire ledninger som skal til forsterkeren) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
krizz Skrevet November 26, 2010 Forfatter Share Skrevet November 26, 2010 Tusen takk for hjelpen! ble klokere nå Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå