Theoball Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 Ble nylig utsatt for fullstendig motorhavari på min bruktimporterte E46 320CD. Heldigvis blir det dekket delvis av forsikringselskap. Blokken er fullstendig ødelagt og hele motor må skiftes. Bilen er svart metallic shadowline, manuell 150 hk diesel. Svart delskinn. Har skiftet clutch og dynamo for ca et år siden. Skiftet dempere og bremser i september 2010 (sucker!). Bilen har avtakbart tilhengerfeste utrolig nok, brukt 1 gang fra IKEA. Bilen er kjøpt bruktimportert hos MB auto i Bergen juni 2007 på 92.000 km. Nå kjørt ca 145.000. Bilen må godkjennes i mars 2011 (kan vise seg å være utfordrende). Fin bil, grei stand, noen småriper i lakken. Sentrallås på pasasjersiden virker ikke, men kan åpnes fra innsiden. Har ikke bilder da bilen står for tiden hos Sandven i Bergen. Har fått 3 alternativer av forsikringselskap: - De dekker 89000 for installasjon av ny motor hos merkeverksted (Sandven el Jæger i Bergen) ut fra takst på motorinstallasjon ca 120.000 - Kontantoppgjør 72000 og jeg selger vraket eller fikser det. - Kondemnering. Takstmann var usikker på om dette gikk igjennom hos forsikringselskap, men anslo en takst på rund 115.000. Dermed lufter jeg alternativene i dette forum og forsøker å få et estimat på hva vraket er verd. Er det i det hele tatt et marked for denne bilen?
berntsen66 Skrevet November 26, 2010 Skrevet November 26, 2010 hei du ! Kunne ikke du tatt å sendt meg en mail eller en sms på joachimberntsen@hotmail.com/92260225 Veldig interresert i bilen din! Mvh Joachim Berntsen
Theoball Skrevet November 26, 2010 Forfatter Skrevet November 26, 2010 Takker for alle inspill. Har snakket med takstmann angående de forskjellige alternativer. Han råder meg til å betale egenandelen på ny motor for så å selge (30. til 40.000). Blir kanskje feil å poste i denne kategorien da, menmen.. Hva sier dere? Pris på en 320 coupe diesel registrert sept 2003 (men 2004 mod), med flett ny motor? Bør jeg ta kontantene og installere en brukt motor? Hva er prisen på å installere en overhalt 150 hk diesel? Hvor kan jeg få tak i en brukt 150 hester? Har frem til mandag å bestemme meg.
Z1 Skrevet November 27, 2010 Skrevet November 27, 2010 Selg den til meg Med def motor . Med ny motor helt uinnterisert.
Theoball Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Bilen vil bli installert ny motor på. Dette fordi dette ble vurdert som det mest lønnsomme alternativ. Bilen vil sannsynligvis legges ut til salgs på finn.no så snart den har fått installert ny motor, og har gjennomgått EU godkjenning.
CaS Skrevet Desember 22, 2010 Skrevet Desember 22, 2010 Til hvilken pris skal den i såfall legges ut for?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå