Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

har røke register reim en på e30 min med en m40b18 motor. noe som med førte bytte av to ventiler og toppaknig. men er det noe merke på svinghjulet og på kammen og hvordan skal disse stå iforhold til værandre?

Skrevet

Mener det ikke er merker på den. Tror det er en måte å låse kam og veiv på der men husker ikke helt. Mange år siden jeg var borti den motoren der. Prøv å søke litt rundt på nettet om ingen her vet. Ellers er det jo en god start å ha stempel nr 1 (nærmest radiator) på topp og begge ventiler lukket for å lete etter noe som kan ligne merker eller låsing.

Skrevet

På venstre se av motoren så er det et hull i blocka i mot gir kassa. 12 mm stort hull.. når stempel nr 1 er på topp er det er 8mm hull i veiva som skal komme mitt i 12mm hullet.. jeg låste dette med en 8mm bolt.. på kam'n så er det vell noen merker på hjulet som skal peke i mot et merke på undersia elelr like over termostat huset eller noe?? lenge siden jeg bytta topp pakning nå:P men skal ikke være noe heksekunst og få det til:) merker fort når du tørner motoren etterpå om det er 1 tann feil:)

Skrevet

Ingen erfaring med denne motoren men viss det er som på m21/m51 diesel så skal du låse svinghjulet med ein dor og kammen med ein slags lås du setter over kammen. Du ser kanskje om det er et punkt på kammen som er firkanta?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...