øyvind bp Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Jeg sliter litt med varmeapparatet. Når motoren er varm blåser det varm luft ut de stedene det skal blåse varm luft ut men med litt lite trykk(i alle fal i forhold til e34 525'en jeg hadde før). Problemet er at det lekker inn my kald luft og. Hvis jeg stenger kaldluftinntaket kommer det ikke kaldluft i kaldluftåpningene bortsett fra i midtkonsollluftingen for baksetet. Men det kan stenges. Men det lekker inn kald luft langs åpniger og sprekker under rattstammen og under hanskerommet på passasjersiden. Og det tyter ut kaldt luft på vindusheisknappene på midtkonsollen. Hele midtkonsollen er veldig kaldt og det strømmer kaldluft ut sigaratt tenner uttaket for baksetet hvor jeg mangler selve tenneren. Saken er at kaldluften som lekker inn øker i takt med vifta når jeg skrur den opp. Så jeg lurer på om det kan være noen spjeld eller luftekanaler som ikke virker eller er montert slik de skal. Det kommer forresten heller ikke noe luft ut de lufteribbene på sidevinduene i bagasjerommet. Så de dugger som bare det. Jeg hadde blitt utrolig glad om noen har hatt lignende problem som har fikset det og kan forklare hva det skyldes. Var i trysil her om dagen og satt og frøs som bare det da jeg kjørte. Hjelp!!!!
øyvind bp Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Takk for tipset men det gjorde verkstedet Autopower for meg i september. Kan vel ikke gå tett så fort? Hvis de ikke bare fakturerte meg for det uten å gjøre det da. Eller kan de ha glemt å feste noen rør/kanaler ordentlig etter de gjorde det? Jeg monterte forøvrig en stereo etter dette og det var ganske trangt med mye ledninger bak der. Så jeg måtte presse litt inn for å få plass. Kan dette ha noe med saken å gjøre?
øyvind bp Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 kan man forresten droppe hele kupefilteret? eller vil det skade systemet?
todleif Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Du kan ta av kupéfilteret og teste uten det. Viss det ikkje fungerer, kan du ta ut spiller og sjekke om det er noken lekkasjer bak der
øyvind bp Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 I dag fant jeg ut en ting til som jeg lurer på kan ha noe med saken å gjøre. Det er at dersom jeg vrir knappen på passasjersiden til det kaldeste skjer det ingen ting. Det kommer varmt både på fører og passasjersiden. Men hvis jeg vrir knappen på førersiden til helt kaldt og knappen på passasjersiden på full varme kommer det bare kald luft ut på begge sider. Hva kan det tyde på?
øyvind bp Skrevet November 30, 2010 Forfatter Skrevet November 30, 2010 Er det noen som vet om man ta en diagnose for å finne feil på varmeapparatsystemet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå