Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en uvane med å se etter litt biler på nettet :D , og når denne dukket opp bestemte eg meg for å handle den under 2timer etter at eier hadde lagt ut annonse på den. Hva jeg skal med den og hva som blir gjort er pr idag ikke helt klart :lol:

Avgjørelsen ble tatt fort, bilhengeren sto klar, E39 fikk fyllt dieseltanken og noen timer senere kom jeg gjem med denne saken

Bilen er noe så ekstremt som en 316 touring, 1994mod med shadowline,sportsinteriør, ABS og airbag orginalt. Litt spesielt å ha 2 stk e30'er med 11 år i mellom.

a6ud3620g1le1wrzmgx5.jpg

623hp8ftwole60tdww1j.jpg

zts88js5hguvjbapksqr.jpg

Kommer bedre bilder, måtte ta noen i mørket nå.

Det første som skal gjøres er at den skal eu godkjennes, den fikk en del 2 er feil på forrige eu.

Har ikke bestemt meg for hvilken motor den skal få, men jeg tenker i retning s14, m10turbo evt m50... Ombyggingen skal godkjennes. :!:

Setter pris på tips ang motorvalg, bare skrik ut på pm om noen har en donorbil eller motorer for salg. Er bare inntr noe som fungerer, (ikke en pall med deler)

Skrevet
Du kan glemme å få godkjent m10, den er for gammel. Motoren må ikke være eldre, den må iallefall innenfor samme avgasskrav eller bedre.

hva er avgasskrava for 94 da? er ikke problem å ha eldre motor, men den må selvsagt klare kravene fra reg år til bilen

Skrevet

va stilgt interiør då ;) må ta meg ein tur ut ein dag i veko å ta ein synfaring på ann :P lø oppi ein s14 eller smell på ein liten turbo så ha du kjekk vinterbil ;P men funka jo me sperr og huska koss den kvite 316i`en fekk kjørt seg hehe

Skrevet

Eg e ganske nærme å bare ta ein sverige tur å få heim ein s14 ja... Sperr må eg få tak i, solgte jo min e30 sperr.

Ja den kvite jekk mye på tvers! men org 316 blir for kjedeligt....

Skrevet

Se her ja, kjekk bil gitt. Tøft med touring når man får på noen felger, senk og en is leppe feks :D Si ifra om det blir noe sverige tur på deg, skulle hatt meg en diff. M50 er også veldig billig der borte :D

Skrevet

Ja m50 er jo ok det, men det er mye mer ombygging, en liten 4er med turbo eller orginal s14 frister egentlig mye mer :wink:

dette skal jo bare være en morro bil, den skal ikke ta noe tid eller oppmerksomhet ifra TT'en

• 3 weeks later...
  • 4 weeks later...
Skrevet

Tja skal å skal, fikk et innfall, har akkurat kjøpt meg en e30 coupe til :lol:

89mod facelift 316 uten luke, med skilter og betalt årsavgift.

Så egentlig har eg 2 "gromme" ombyggingsbiler i tunet som eg mangler motorpakker til....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...