e30 tic Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Har en uvane med å se etter litt biler på nettet , og når denne dukket opp bestemte eg meg for å handle den under 2timer etter at eier hadde lagt ut annonse på den. Hva jeg skal med den og hva som blir gjort er pr idag ikke helt klart Avgjørelsen ble tatt fort, bilhengeren sto klar, E39 fikk fyllt dieseltanken og noen timer senere kom jeg gjem med denne saken Bilen er noe så ekstremt som en 316 touring, 1994mod med shadowline,sportsinteriør, ABS og airbag orginalt. Litt spesielt å ha 2 stk e30'er med 11 år i mellom. Kommer bedre bilder, måtte ta noen i mørket nå. Det første som skal gjøres er at den skal eu godkjennes, den fikk en del 2 er feil på forrige eu. Har ikke bestemt meg for hvilken motor den skal få, men jeg tenker i retning s14, m10turbo evt m50... Ombyggingen skal godkjennes. Setter pris på tips ang motorvalg, bare skrik ut på pm om noen har en donorbil eller motorer for salg. Er bare inntr noe som fungerer, (ikke en pall med deler)
Vikingen Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 uans motor så mener jeg at du må ha en motor som er nyere enn bilen modell messig(?) eller driter jeg meg ut nå?
e30 tic Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 MÅ ikke det nei, da faller jo de fleste aktuelle motorene ut
Rogeren Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Du kan glemme å få godkjent m10, den er for gammel. Motoren må ikke være eldre, den må iallefall innenfor samme avgasskrav eller bedre.
e30 tic Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Du kan glemme å få godkjent m10, den er for gammel. Motoren må ikke være eldre, den må iallefall innenfor samme avgasskrav eller bedre. hva er avgasskrava for 94 da? er ikke problem å ha eldre motor, men den må selvsagt klare kravene fra reg år til bilen
haraldsenracing Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 va stilgt interiør då må ta meg ein tur ut ein dag i veko å ta ein synfaring på ann lø oppi ein s14 eller smell på ein liten turbo så ha du kjekk vinterbil ;P men funka jo me sperr og huska koss den kvite 316i`en fekk kjørt seg hehe
e30 tic Skrevet November 28, 2010 Forfatter Skrevet November 28, 2010 Eg e ganske nærme å bare ta ein sverige tur å få heim ein s14 ja... Sperr må eg få tak i, solgte jo min e30 sperr. Ja den kvite jekk mye på tvers! men org 316 blir for kjedeligt....
leif harald Skrevet November 28, 2010 Skrevet November 28, 2010 Se her ja, kjekk bil gitt. Tøft med touring når man får på noen felger, senk og en is leppe feks Si ifra om det blir noe sverige tur på deg, skulle hatt meg en diff. M50 er også veldig billig der borte
e30 tic Skrevet November 29, 2010 Forfatter Skrevet November 29, 2010 Ja m50 er jo ok det, men det er mye mer ombygging, en liten 4er med turbo eller orginal s14 frister egentlig mye mer dette skal jo bare være en morro bil, den skal ikke ta noe tid eller oppmerksomhet ifra TT'en
kevine30 Skrevet Desember 14, 2010 Skrevet Desember 14, 2010 frister med m20b25 turbo komplett med alt
MariusG Skrevet Januar 8, 2011 Skrevet Januar 8, 2011 viewtopic.php?f=38&t=175552 Ser ut som om an skal selge
e30 tic Skrevet Januar 8, 2011 Forfatter Skrevet Januar 8, 2011 Tja skal å skal, fikk et innfall, har akkurat kjøpt meg en e30 coupe til 89mod facelift 316 uten luke, med skilter og betalt årsavgift. Så egentlig har eg 2 "gromme" ombyggingsbiler i tunet som eg mangler motorpakker til....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå