Gå til innhold

M50B25, hvordan bygge om til manuell?? deler man trenger etc

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! :)

Dette har blitt diskutert mange ganger her på forumet men det er aldrig noe konkret konklusjon på hva man trenger og viktige tips å riktig framgangsmåte! for de som ikke vet er det en 525i E34 24V! :)

Hva trenger jeg? komplett deleliste hadde vært fint! :)

Hvilke kasser passer?

Hvilke mellomasklinger passer?

Må jeg bytte ecu? (er det hjerne??) og eventuelt hvilken ecu passer? og hva skjer om jeg bruker den gamle?

Er det nødvendig å skifte diff? dålig effekt visst jeg ikke gjør det? farlig for havari visst jeg ikke gjør det? og eventuelt hvilke passer?

Svinghjul?

Må jeg sveise på en brakett til clutchopphenget??

Her ble det utrolig mange spørsmål og takker tusen ganger til den som greier å svare på alt dette! :P

Skrevet
Hei! :)

Dette har blitt diskutert mange ganger her på forumet men det er aldrig noe konkret konklusjon på hva man trenger og viktige tips å riktig framgangsmåte! for de som ikke vet er det en 525i E34 24V! :)

Hva trenger jeg? komplett deleliste hadde vært fint! :)

Hvilke kasser passer?

Hvilke mellomasklinger passer?

Må jeg bytte ecu? (er det hjerne??) og eventuelt hvilken ecu passer? og hva skjer om jeg bruker den gamle?

Er det nødvendig å skifte diff? dålig effekt visst jeg ikke gjør det? farlig for havari visst jeg ikke gjør det? og eventuelt hvilke passer?

Svinghjul?

Må jeg sveise på en brakett til clutchopphenget??

Her ble det utrolig mange spørsmål og takker tusen ganger til den som greier å svare på alt dette! :P

å fått tak i en e34 manuell så hadde du hatt alle delene hehe, kanskje med defekt motor.

du vil trenge en girkasse fra en m50 motor, er vel noe zf greier. b20, b25. svinghjul, clutch og trykkplate fra b25 er da å anbefale. trenger også ett svinghjuls lager, koster 50lapp på Tools f.eks. får mål av Bilia.

pedalsett fra en manuell e34, er vel like alle sammen, slave sylinder, fra en b20/b25. trenger ikke sveise noe. regner med denne bare har en slange opp til hovedsylinderen, kobles bare på der. eksosbraket fra girkasse.

mellomaksel fra en b20,b25.. diffen er greit å bytte siden den blir gaaaanske langbeint. men kan jo brukes. ville satt på en b20 diff for å få kortbeint, er vel 220km/t. ecu trengs ikke å bytte.. motorledningsnettet er separat fra automat.

regner du må jumpe par ledninger fra girsjaltern for å få den i nøytral/park for å starte.. bare å prøve seg fram med tenning på til du får d/p i instrumentet, så skal den starte. iallefall det jeg gjorde.

Skrevet
Er egentlig det samme, men du trenger pedalsett, slavesyl ++ Har alt dette liggende om du trenger.

jaha.. veit ikke om jeg driter meg ut men tror da ikke m20kassene passer på m50blokk? :P

selv om en m20b20 kasse er zf og m2b25 getrag

------------------------------------------------------

åja... mente vel m50b20 og m50b25 kasse du.. :):)

Skrevet

det klikket hos meg her om dagen så har ikke fått svart! :P

Azeton, har ikke planer om å gjøre dette med det første, skal ta all rust først! men jeg kontakter deg jeg visst/når den tid kommer :) hvor mye ska du ha for alt dette da? alltså, mener du at du har ALT? kasse, giroverføring etc. etc. ?? det jeg har gjort hittil er å bytta til den lille kjørecomputeren fra den analoge klokka, en liten påbygging på framleppa for å få en litt freshere front, shadowline lister og grill, M5 Interiør og m5 baklukespoiler, og noen 19" felger! :P

Geir Andre, den automat kassa som sitter på er jo zf tror jeg?? så da vil vell kanskje M20b20 kasse passe også? har ikke peil jeg alltså..

M50b25 kasse passer såklart

M50b20 passer eller passer ikke?

M20b25/20 passer eller passer ikke??

Kva med 535 kasser?

Skrevet
det klikket hos meg her om dagen så har ikke fått svart! :P

Azeton, har ikke planer om å gjøre dette med det første, skal ta all rust først! men jeg kontakter deg jeg visst/når den tid kommer :) hvor mye ska du ha for alt dette da? alltså, mener du at du har ALT? kasse, giroverføring etc. etc. ?? det jeg har gjort hittil er å bytta til den lille kjørecomputeren fra den analoge klokka, en liten påbygging på framleppa for å få en litt freshere front, shadowline lister og grill, M5 Interiør og m5 baklukespoiler, og noen 19" felger! :P

Geir Andre, den automat kassa som sitter på er jo zf tror jeg?? så da vil vell kanskje M20b20 kasse passe også? har ikke peil jeg alltså..

M50b25 kasse passer såklart

M50b20 passer eller passer ikke?

M20b25/20 passer eller passer ikke??

jah, automaten er zf... og det er vel resten av kassene som sitter på m50 også.. m3 kassa er iallefall zf, samma som i 328.

m50b20, m50b25, m50b28, s50b30/b32 passer for deg.. men ikke m20 kasser, det er en annen blokk og boltsirkel so on...

Kva med 535 kasser?

jah, automaten er zf... og det er vel resten av kassene som sitter på m50 også.. m3 kassa er iallefall zf, samma som i 328.

m50b20, m50b25, m50b28, s50b30/b32 passer for deg.. men ikke m20 kasser, det er en annen blokk og boltsirkel so on... 535 er m30 motor og passer heller ikke..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...