Gå til innhold

bensin i oljen/vilken motor er dette

Anbefalte innlegg

• Svar 33
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Dyser som lekker? Eneste jeg kan tenke meg, at dysene ikke holder tett, så når du stoppe bilen vil resttrykket gjøre at bensinen pipler ut av dysene, og så trekke ned langs stempelvegger og ned i olja? Høres søkt ut men...

Forresten, sitter ikke mekanisk bensinpumpe på denne vel? Vet at på eldre biler går bensinen rett i olja hvis membranen på bensinpumpa har hull.

Skrevet

men min går og fusker som faen virker som den ikke går på alle sylinderene men plutselig så kommer den. Og går som faen igjen og så detter den ut. Tenkte og sjekke pluggene men hadde ikke riktig lang pipe er vel 21 mm på denne stemmer ikke det?

Har tappet av oljen på motoren og det var vel like mye bensin som olje.

Daniel84 har du fått fikset din? Eventuelt hva var ditt problem?

Men lest flere innlegg her og prates det om def koil på en av sylinderene men jeg har vel bare 1 koil?

Skrevet

Skal jeg gjøre men håper på def. Plugg eller pluggledning, eller lekk dyse, men pumpa stopper rimlig fort etter teningen slås på så da er det trykk der værtfall og det hadde det vel ikke vært om dem var lekk?

Vis noen har noe og tilføye hadde jeg blitt glad :)

Skrevet

Tanke som slo meg, hvis den ike tenner på alle pluggene, vil du få masse uforbrendt bensin i sylenderen(e) som evt. ikke tenner. Og den bensinen kan helt fint havne i olja.

Åssen vet du at det bensin i olj forresten? Lukt? Økt oljenivå?

Skrevet
Skal jeg gjøre men håper på def. Plugg eller pluggledning, eller lekk dyse, men pumpa stopper rimlig fort etter teningen slås på så da er det trykk der værtfall og det hadde det vel ikke vært om dem var lekk?

Vis noen har noe og tilføye hadde jeg blitt glad :)

bensinpumpa starter ikke og stopper utifra trykket.. den har en viss tid den skal gå når tenninga slåes på.. hjernen styrer det

Skrevet
Tanke som slo meg, hvis den ike tenner på alle pluggene, vil du få masse uforbrendt bensin i sylenderen(e) som evt. ikke tenner. Og den bensinen kan helt fint havne i olja.

Åssen vet du at det bensin i olj forresten? Lukt? Økt oljenivå?

lukt og økt mengde og lett antennelig olje :)

og oljen så utrolig tynn ut

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...