Gå til innhold

Sliter med å få varme ut av varmeapparatet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann.

Enda et problem med driten her nå, har vert en stund at jeg ikke får varme på høgre sida av varmeannlegget, altså i fra høgre del av viftene på midten av dashen og helt ut til døra. Iskald luft, og motoren er varm. Når jeg kjenner på temp. stilleren på denne siden, så virker den motstandsløs, og i motsetning til den andre tempstilleren, så kommer det ikke et lite klikk når den er på fullt...

På venstre sida er det ikke fullt så galt, men det kommer kun varm luft når jeg gir på. Og det er egentlig ikke bra nok på disse kalde vinterdager, så hadde jeg ikke hatt varme i setet hadde jeg nok vert dau nå :P

Noen som har tips til hva som kan feile? Skiftet vannpumpe for kanskje 1.5 mnd siden, og er ganske sikker på at jeg fikk ut all luft. Men symptomene jeg beskriver, føler jeg ikke helt passer med luft i systemet heller, men hva kan det da være? Er ikke AC.

På forhånd tusen takk for hjelp 8)

Skrevet

Har en 1995 525 ix som har samme problem

Høyre bryter er helt "slapp" og det blir aldri helt varmt. Kjører på litt høyt turtall helt til det er lunk i varmeapparatet. skal ha den inn til Autopower for en mansjett og tenker jeg ber dem se på det.

Har også hatt lekkasje mellom radiator og motor og da var det ikke varme overhodet.

Har heller aldri kommet varmluft fra ventilen mellom setene, eller er ikke den ment til varmluft?

Noen som har peiling?

Skrevet

Jeg hadde en lekkasje på radiatoren min før. Da mistet jeg all varme fra varmeanlegget når vannivået ble lavt nok. Merket ingenting på temperaturmåleren, men det manglet vel over 1.5liter vann når det ble sånn. En viss fare for koking kan du si.. Så pass på vannivået!

Ellers så hadde jeg et omvendt problem på høyresiden. På venstresiden kunne jeg justere temp som jeg ville, men på høyresiden så kom det varmluft for full guffe uansett. Endte med at jeg skiftet denne varme/vannventilen. Da ble alt iorden. :)

Skrevet

Har en flau løsning på dette problemet... Såg ut som det var mye vann på motoren, men tror dere ikke jeg klarte å presse på sikkert 2.5 liter til da?! Nå funker vertfall varmeapparatet :P

Skrevet

hei..

trenger noen gode råd om kjølinga og varmeapparatet jeg oxo...jeg har en E34,24v,90mod

nå som det er så kaldt så blåser varmeapparatet kunn kaldt,temperaturmåleren viser etterhvert normal temp men ingen varme kommer inn i bilen... så stopper jeg bilen litt,setter på motorvarmeren igjen,venter litt... starter bilen og lar den gå på tomgang litt til tempraturmåleren viser normal temp og da kanskje varmer det fra varmeapparatet, viss ikke så må jeg stoppe bilen igjen og vente litt og prøve på nytt....

er det fortsatt luft i annlegget?som gjør at noe fryser eller hva? trenger virkelig noen forslag her,jeg går jo rundt og er konstant bekymret for bilen min...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...