Gå til innhold

E34 Touring - Hva skal gjørs, og hva trengs?

Share

Anbefalte innlegg

Heisann! Kjøpte meg i dag en Focal BUS20 kit BombA under seat - En aktiv subwoofer. Veldig glad i musikk og, men er også helt fullstendig blank når det gjelder lyd. Denne subwooferen er vel egentlig en woofer som man bare kan blugge i med strøm og signal. Men i bilen er det et rockford punch frontsett av noe slag, med komponentsett. Er også en 5-kanals rockford forsterker og to andre så saker, to små grå trekanter, hører dette til komponentsettet?

Spilleren jeg har er enten en Alpine CDE-113BT eller en Alpine CDE-114BT.

Hva trenger jeg egentlig for å få lyd, og hvordan, er forsterkeren nødvendig? Vil ha minst mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

lyden i bilen nå er verre en i PCen min, men er alt er oppkoblet på forsterkeren, utenom den nye suben. Men hadde håpet jeg slapp forsterkeren. Har en teori om at denne hovedsakelig er blitt brukt for en stor basskasse som tidligere eier hadde. Men er ikke sikkert. LYden som er nå, er som sagt oppkoblett på forsterkeren. Litt vanskelig å forklare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja er vel de. Er det mulig å fjerne komponentsettet fra høytalerene, og la høytalerene gå på spilleren. og heller kjøpe noen nye lettdrevete(?) diskanter som også går på spillere, for å slippe forsterkeren? (Har jeg fostått det rett at komponentsett er som diskanter?) Er virkelig grønn her :oops: . Eller er hytalerene og komponentsettet en slags enhet som ikke kan skildes?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyden går ifra spiller og til delefilteret.

So utifra delefilteret til høgtalerene.

Delefilteret sin jobb er at diskanthøgtalerene ikkje skal få bassfrekvenser. (gir dårligare lyd og høgtalerene blir fort øydelagte)

Bass/mellomtonene skal ikkje få diskantfrekvenser. (dårligare lyd)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer! Du har verdens beste bil å bygge anlegg i!

Det du burde gjøre, er egentlig bare å montere midbass skikkelig foran i kickpanel, også skaffe deg noen fulltoner til å feste på dashen der hvor diskant sitter. Med en sub baki også(festet forsvarlig!!!) så er du i mål!

Husk at når du monterer i kick, så må platen du monterer fast til karosseriet dekke heeelt fra gulvet og opp til der a-stolpen begynner omtrent, da slipper du "booooming" og annet støy.

Super plassering for midbass det der altså.

Når det gjelder kobling, så sier det meste seg selv, pleier å være markert på delefiltere hva som hører til hva. Jeg anbefaler en ekstern forsterker og ikke kjøre rett fra CD-spiller, da det har lett for å vrenge seg/klippe med CD-spiller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...