Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Hva har folk her gjort ang forsikring når man har en bil som har langt høyere verdi ann hva en listepris tilsier.

Jeg har påkostet min egen bil et stort beløp og bilen har en reell verdi som er langt høyere enn en bil med tilsynelatende samme navn.

Vil helst unngå at bilen f.eks blir kondemnert ved en liten skade, fordi papirene sier at det er ulønnsomt.

I mitt tilfelle er det en Original E30 M-tech 2 coupe

Skrevet

Ja det er sikkert en grei måte å gjøre det på, men da er det en del spesielle regler om at alt ekstrautstyr som ikke er fastmontert er man pliktig til å ta med innendørs når man parkerer bilen osv.

og hva skjer under en ulykke og "ekstrautstyret" ikke er skadet osv.

Noen andre erfaringer eller tips?

Skrevet

Snakka med mitt selskap, min e30 skal forsikres for 150000, så lenge ombyggingen var godkjent slik at det kunne dokumenteres med kopi av vognkort + andre ting så skulle de gå greit.

Skrevet

Jeg har snakket med de ja, men de ser selvfølgelig ikke annet enn "bmw e30 325i"

Så da må man forklare hvorfor denne er verd mer osv, og det skjønner ikke alle og enhver mann.

Skrevet

Spør forsikringsselskapet om en taksering er bra nok. En skikkelig takstmann bør sette seg litt inn i priser på tilsvarende biler osv, før han ser på din bil.

Skrevet

Har nå hatt en dialog med mitt forsikringselskap.

Det var ingen problem å registrere en større verdi av bilen.

Så lenge dokumentasjon i form av kvitteringer og utlegg er tatt vare på og kan framvises ved evt. skade/tyveri osv.

Det var også mulig å utføre en takst av bilen hvis jeg ønsket dette.

Gjensidige viste stor samarbeidsvilje og svarte raskt på mine henvendelser.

• 3 weeks later...
Skrevet
Snakka med mitt selskap, min e30 skal forsikres for 150000, så lenge ombyggingen var godkjent slik at det kunne dokumenteres med kopi av vognkort + andre ting så skulle de gå greit.

Er det snakk om den med godkjent søknad for pustehjelp? Var jo en grei forsikringssum du fikk oppgitt der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...